Защо България избра на два пъти Германия за съюзник?
čas přidán 20. 03. 2023
Ако искаш да гледаш още подобни видеа, подкрепи ни в Patreon 👉 www.patreon.com/bulgarianhistory
След Освобождението си през 1878 г. България е поставена в сложна външно и вътрешнополитическа ситуация. Българското землище, обхващащо земите на Мизия, Тракия и Македония, е разпокъсано на множество сегменти. Ражда се българският национален идеал - обединение на всички земи, населени с българи, в единна, национална държава. Осъществяването на този идеал минава през утвърждаването на външнополитическите взаимоотношения между България и Великите сили. Пренебрегвайки Берлинския договор, София започва да търси начин на взаимодействие с Европа, а една от първите държави, която влиза в контакт с България е Германия...
⚜ Съдържание ⚜
00:00 - Увод
02:02 - Първи взаимоотношения с Германия
02:56 - Разделение на Европа
04:15 - Ориентацията на България
05:42 - Начало на Първата световна война
06:42 - Защо България е желан съюзник?
08:29 - Защо България избра Германия през ПСВ?
11:33 - България между двете световни войни
13:11 - Европа между двете световни войни
14:52 - Защо се стига до Втората световна война?
15:39 - България на прага на Втората световна война
16:36 - Начало на Втората световна война
17:23 - Защо България избра Германия през ВСВ?
18:55 - Участие на България във ВСВ и последиците след това
19:37 - Заключение
Продуцент 💡 Сдружение Българска история
Режисьор и аниматор 📽️ Мартин Стаматов
Глас зад кадър 🎙️ Росен Ненов
Сценарист 📜 ас. д-р Александър Стоянов, ИИИ на БАН
Благодарим на дарителите от ниво „Болярин“, както и на ❤️
Александър Атанасов
Иван Д. Иванов
Стоян Иванов
Владимир Калинов
Румен Кънчев
Крис Петров
Венислав Вениславов
Георги Иванов
Иван Севастоянов
Пламен Момчев
Георги Василев
SounD
Николай Славков
Мирела Мишева
Женя Стефанова
Николаос Цитиридис
Виктор Лещаров
Иво Янков
Искрен Гарвански
Симеон Георгиев
Младен Станев
Димитър Ганичев
Николай Николов
Иван ИВанов
Богомил Николов
Калин Стайков
Илиян Недялков
Стефан Стефанов
Маргарит Арнаудов
Атанас
Десислава Димитрова
Виктор Цонков
Иван Марков
Павел Савов
Веселин Атанасов
Асен Димитров
Янко
HoiusH
Стефан Глутников
Мариян Цолов
Таня Тодорова
Стефан Хаджидочев
Никола Илиев
Стефан Димитров
Магдалена Дочева
Ценослав Ценов
Албена Пекова
Георги Георгиев
Oчакваме те и на ⬇️
✔ Сайт "Българска история": bulgarianhistory.org/
✔ Магазин "Българска история": bulgarianhistory.shop/
✔ Facebook: facebook.com/bulgarian.hi...
✔ Instagram: instagram.com/bulgarianhi...
⚜ Източници: ⚜
- История на българския държавен дълг (БАН, БНБ)
- Българо-германските отношения и връзки (1972, колектив)
- Победителите и България 1939-1945 (Е. Калинова)
- История на българската дипломация 1878-1913 (Е. Стателова)
#Германия #Райх #Съюз #ВСВ #ПСВ #Борис #Хитлер #Война #Европа #Балкани #Царство #България
След Освобождението си през 1878 г. България е поставена в сложна външно и вътрешнополитическа ситуация. Българското землище, обхващащо земите на Мизия, Тракия и Македония, е разпокъсано на множество сегменти. Ражда се българският национален идеал - обединение на всички земи, населени с българи, в единна, национална държава. Осъществяването на този идеал минава през утвърждаването на външнополитическите взаимоотношения между България и Великите сили. Пренебрегвайки Берлинския договор, София започва да търси начин на взаимодействие с Европа, а една от първите държави, която влиза в контакт с България е Германия...
⚜ Съдържание ⚜
00:00 - Увод
02:02 - Първи взаимоотношения с Германия
02:56 - Разделение на Европа
04:15 - Ориентацията на България
05:42 - Начало на Първата световна война
06:42 - Защо България е желан съюзник?
08:29 - Защо България избра Германия през ПСВ?
11:33 - България между двете световни войни
13:11 - Европа между двете световни войни
14:52 - Защо се стига до Втората световна война?
15:39 - България на прага на Втората световна война
16:36 - Начало на Втората световна война
17:23 - Защо България избра Германия през ВСВ?
18:55 - Участие на България във ВСВ и последиците след това
19:37 - Заключение
Продуцент 💡 Сдружение Българска история
Режисьор и аниматор 📽️ Мартин Стаматов
Глас зад кадър 🎙️ Росен Ненов
Сценарист 📜 ас. д-р Александър Стоянов, ИИИ на БАН
Благодарим на дарителите от ниво „Болярин“, както и на ❤️
Александър Атанасов
Иван Д. Иванов
Стоян Иванов
Владимир Калинов
Румен Кънчев
Крис Петров
Венислав Вениславов
Георги Иванов
Иван Севастоянов
Пламен Момчев
Георги Василев
SounD
Николай Славков
Мирела Мишева
Женя Стефанова
Николаос Цитиридис
Виктор Лещаров
Иво Янков
Искрен Гарвански
Симеон Георгиев
Младен Станев
Димитър Ганичев
Николай Николов
Иван ИВанов
Богомил Николов
Калин Стайков
Илиян Недялков
Стефан Стефанов
Маргарит Арнаудов
Атанас
Десислава Димитрова
Виктор Цонков
Иван Марков
Павел Савов
Веселин Атанасов
Асен Димитров
Янко
HoiusH
Стефан Глутников
Мариян Цолов
Таня Тодорова
Стефан Хаджидочев
Никола Илиев
Стефан Димитров
Магдалена Дочева
Ценослав Ценов
Албена Пекова
Георги Георгиев
Oчакваме те и на ⬇️
✔ Сайт "Българска история": bulgarianhistory.org/
✔ Магазин "Българска история": bulgarianhistory.shop/
✔ Facebook: facebook.com/bulgarian.hi...
✔ Instagram: instagram.com/bulgarianhi...
⚜ Източници: ⚜
- История на българския държавен дълг (БАН, БНБ)
- Българо-германските отношения и връзки (1972, колектив)
- Победителите и България 1939-1945 (Е. Калинова)
- История на българската дипломация 1878-1913 (Е. Стателова)
#Германия #Райх #Съюз #ВСВ #ПСВ #Борис #Хитлер #Война #Европа #Балкани #Царство #България
Komentáře
Всички анимационни епизоди на канал „Българска история“ се създават с подкрепата на нашата Patreon общност. Именно след допитване до нея се определи какъв ще бъде следващият епизод - „Защо България загуби Първата световна война?“. Ако харесвате работата ни и искате да станете част от благодетелското семейство на канала, разгледайте нашите абонаментни планове тук: www.patreon.com/bulgarianhistory
Много як канал.
Вие сте Аматьори !!! И, престанете да залъгвате хората с “Романтичните сѝ Приказки на Търкалета“ !!!
😂😂😂😂😂😂😂
Просто онемянам с вашите разкази! Колкото повече слешам и гледам, повече искам! Всичките ви материали са изключително любопитни и интересни! Не е нужно да втренча поглед в екрана. Просто като слушам, виодам всичко със затворени очи! Моите поздравления за вашата изключително ценна работа! Просто уникално! По-ми е интересно от всеки филм който съм гледал! Продължавайте все така.....
Радвам се че имаме Български исторически Ютуб канал от ранга на Kings and Generals ,TheGreatWar ,Armchair historian,Invicta и др. Поздравления на екипа на Българска История :) Следя развитието на канала с голям интерес от самото начало!
It would be great if you add English subtitles for those who don’t know Bulgarian but do want to learn about Bulgarian history ..:)
@МАКЕДОНСКА ИСТОРИЈА I understand that you need to maintain nationalistic pride but the only thing in common between today's Macedonians and ancient Macedonians is only part of the land they inhabited - nothing in common in terms of language, religion, customs, biology (DNA), etc. Ancient Macedonians appear nearly 2,000 BC and they are more Thracian in nature as their language is a mixture of Thracian and Paeonic. (Sorry, Greece, but Thracian is not Greek. Thracians are a different ethnic group and Thracian language is more related to Indo-Iranian). In the beginning of 1,000 BC they still have the signs of a Thracian tribe than a separate nation. Ancient Macedonia was formed in 640 BC by Perdiccas I who unites the then separated tribes. Under Phillip II it's the greatest power on the Balkan peninsula, and under his son Alexander III (336 BC - 323 BC) it's a huge empire. After his death, the empire falls apart and slowly becomes dependent on Rome, then it's split in 4 vassal republics. Then in 146 BC the Macedonian country disappears under Rome. The Macedonians are heavily assimilated by Romans and Hellenic and they disappear centuries before the Slavic invasions in the 6th century. When the Slavs rule there, there are different tribes living in that area but none call themselves Macedonians. The name "Macedonia" appears again in 9th to 12th century to indicate an area in Thrace. Then it disappears again aaand it's suddenly brought back in the 20th century. However, when that area becomes part of the Bulgarian country in the 9th century, it becomes an inseparable part of the Bulgarian ethnic and cultural space. And there are many many proofs of this - they are being called Bulgarians in notes, memoirs, books, articles, newspapers of historians, travellers, rulers, scientists, song-writers, etc. I can give you many examples of that.
🇩🇪❤️🇧🇬Това е най голямото доказателство за какви народи сме заедно за винаги ❤️❤️🇧🇬🇧🇬❤️
Обаче Г-н Росен Ненов какъв глас вади! Изключителен! Отлична работа, поздрави, отново!
Да ама звучи като пресъхнал кладенец
ха-ха ... няма да е зле да изтрезнява преди записа ... или направо да намерят друг глас и да го оставят на мира. Не става.
Честити 100,000 абоната! Интересна тема, браво че направихте видео за избора на Германия като съюзник. :)
Много добър клип! Продължавате да впечатлявате аудиторията! В същия дух!
Страхотно видео! 🇧🇬 🇩🇪
@GamerXXX 🇧🇬❤️🇧🇬❗❗❗
@Sonny Forelli ,🇧🇬❤️🇧🇬!!!
🇩🇪♥️🇧🇬
Просто изумително.По такъв начин трябва да се преподава историята в училище,не просто да се зубрят дати и да не.Още си спомням неадекватния отговор,който получих от учителката на въпроса ми защо България избира Османската империя и Германия през ПСВ.
Малка държава сме и като население и като територия и сами едва ли бихме оцелели а и икономиката ни е зле и затова все лъкагушим между великите сили ...
Аз съм съгласен.
@Stilyconda99 Това те ли ви го казаха?
Най-качествените исторически клипове в българския ютуб, по нищо не отсъпващи на известните западни канали. Изключителна работа!
Поздравления за достигането на 100000 абонати !!!!!!
Така много по разбираемо се разказва защо България избира за Съюзник в тези двете световни Войни да е със Германия...! Поздравления и Ви благодарим за големия труд. 🤍🇧🇬🤍 💚🇧🇬💚 ❤️🇧🇬❤️
@iniuram спасибо
@Ульяна Орлова you're a very beautiful lady
@Bimbashov Трябвало е
Well done I enjoyed watching about not only Bulgarian but Balkan history. As a Serb i can say you are very objective ,keep up the good work. 🇧🇬☦️🇷🇸
You are from the little number of Serbians who have normal thinking about Bulgarians
Браво,поредното страхотно и много интересно видео в този канал ! Наистина и на мен неми беше много ясно,точно този период,но с това видео си изясних доста работи за точно този период от историята на България ! 📈🔝🔝🖤
Невероятно добър и безпристрастен анализ на повдигнатия (както и на други) въпрос.
3 неща са ми най-интересни от тези войни: 1-винаги преди войните има икономически кризи; 2-Ясно се вижда,че Б-я не може да запази неутралитет тъй като се избира между вземане на страна или окупация и ред други неща; 3- Русия си гледа нейния интерес,което е абсолютно нормално; Всички тези неща обаче са супер актуални в момента и дано не стане 3-та световна.
@5lea много неща може да си чул ама дали са верни 🤣 Който иска може да очаства във мобилизацията и тези които имат опит във войни задължително ,ще участват..
@GeForCeBG Чух, че в Русия раздават гражданства на всеки. Като гледам какво пишеш може и ти да искаш едно. хаха
Страхотен канал!! Невероятно акуратно пресъздаване на историческите събития. Жалко,че след толкова десетилетия политическа некадърност и слугинаж днешните политици не са научили нищо и продължават линията на сервилност и разпродажба на парче...
С две думи сме гледали да угодим на някой дето не го вълнува за нас. Както винаги. Общо взето третата българска държава е подхвърляна между велики сили и управлявана от хора искащи да се харесват на тях. Голяма трагедия.
Да защото не гледахме своя интерес, а как Великите сили да ни "одобрят"! Бе Боже! Ние нямаме ли държава, която да дообединим, защото сега точно, заради идиотите от Берлин, Париж, Лондон, Москва и Вашингтон ние имаме проблеми с новата "македонска" "нация" и нямаме редица територии заселени с българи и сме двойно по малка по територия държава, заради именно тези "хора", както и, заради марионетките, които ни управляваха и ни управляват и до ден днешен!😭😭😭😭😭😭😭😭😭🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬 Смърт за чуждите правителства и българските марионетки! Слава САМО И ЕДИНСТВЕНО НА БЪЛГАРИЯ! САМО БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРИТЕ И НИКОЙ ДРУГ!🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬
Не
Сега не е ли същото.
Напревете видео за отношенията между България и Русия във ВСВ, мисля че ще бъде интересно
Прекрасен канал, макар и да ми горчи в устата от фактите.
Страхотна работа! Поздравления
@IVAN IVANOW Аз лично на 25 года и рускиня по произход но живея на Бургас от как била на около 13, Въпреки ваши избори искам да скажа че все пак България прекрасна и красива держава и страна по мое мнение и повечето българи сте невероятни хора и свикнала тук дори вече семейна и да изпитвам огромно уважение към България и вас българите.
Честита титла ! Само цска! Съ нами богъ!
@mdmtrv Цска Москва разбира се, единственото автентично и истинско ЦСКА! Красно-синие - люди сильные. Мы сильны игрой, игрой, игрой! Армия должна быть первой - Армия не может быть второй!
@ivan peychev кое от двете
Колко много история, а колко малко се знае у нас за правилна позиция.
Страхотно видео! Поздравления за анимацията и добрите обяснения. Радвам се, че има хора като вас.
Одличен документарец поздрав од Македонија ве следам одамна и навистина вашиот канал заслужува многу поголема гледаност!
@Empty sedisi tam.
@Radoslav Petkov za kakvo sa borili vashite. Nikoi ne gi vikna da se borat. Pozdrav
@Radoslav Petkov pishesh kato ti da si se boril onzi vreme.
Честити 100 хиляди абонати поздравления продължавайте в същия дух!
Продължававайте все така, страхотно видео научих много
Интересен разказ ! Благодаря ви!
Страхотно се е получило, браво! Поздравления!
Много ми харесаха картите на 9/10 минута. Може да се види РЕАЛНАТА Българска територия ... 🎉.
Много интересно видео, поздравления за 100,000 абонати!
Много яко видео дано тези клипове да направят милиони гледания!
Страхотно видео. Много по-достъпно и разбираемо обяснено от повечето учебници по история.
Поздравления за стоте хиляди абонати!
📜 English subtitles are now available. 📜
Страхотен епизод !!!
Страхотен клип честито за 💯 хиляди 😁
Благодаря! Страхотно видео 😊
кефи ме как казва "първата национална катастрофа" и в същият момент държавата ни става по-голяма на видеото 😅, това е едно нещо което ни определя; когато "спечелим" ни е гадно че не спечелихме по-вече 🤣
Odličan video. Šteta što su Austrija i Rusija sprečile bratsko ujedinjenje Bugarske i Srbije, spojili bi Jadran i Crno more. Istorija Evrope i Balkana bi bila drugačija.
@Dalibor Zunjanin Koliko vidim svi smo isto prošli...
Uvek birali pogrešnu stranu i osvajačku
Blgaria I srbia gi interesira koi da ima Makedonia.tova e istinata (teritoriata da shirat. Pogolemi podebeli)
@ Macedonia Македонија Александар Аристотел Genetska istraživanja kažu da ceo Balkan ima 50% autohtone i 50% slovenske genetike, tako da smo braća, pa sad da li po ocu ili po majci ili po oba mislim da je manje bitno. Sve ostalo je politika (borba ko će da troši pare od poreza).
Супер интересно!
Невероятни сте !
Не мога да разбера как някой може да те кара да вземаш страна. Стадното чувство винаги ми е било чуждо.
Е това е проблема на българите, че не са единни. Слава Севрюкова, казва че българина е индивидуалист и затова не сме единно племе. А съединението прави силата.
Малко ме съмнява поделението на сферите на влияние между Германия и Италия. Хитлер няма претенции да има влияние над балконските народи. Най-малкото ,че той самия се е възхищавал на Великобритания и се е надявал на приятелски отношения с тях. Експанзията на юг е главно заради егото на Мусолини който се въвлича в военен конфликт точно преди операция Барбароса, целяща да спре разпространението на комунизма и да го изкорени от неговия център в СССР. Съответно и тогава се търси и България като съюзник, като се използва факта, че също сме ощетени от Версайския договор и търсим ревизия.
Така е
Много, много Ви благодаря!!!
Видеото е супер , аудиото ... колега наздраве 😁😁
Информативно !
Всички знаем къде сме днес. Би било интересно, ако краят на войните бе друг....
Поредното страхотно видео!
Бихте ли направили за вбъдеще видео за произхода на Българите?
od makedonija sme 🤣
Здравейте, Искам да благодаря за страхотното видео и за всички други такива във вашия канал! Винаги ги гледам с удоволствие. Дали обаче ще е възможно да предоставяте линк към източниците използвани във видеата Ви? Смятам, че на не малко хора биха били интересни първичните източници и документи.
@Nikolay Parvanov кои точно, дай да чуем по-подробно :)
Данните и статистиките са от: История на българския държавен дълг, том 2 (БАН, БНБ) Българо-германските отношения и връзки (1972, колектив) Победителите и България 1939-1945 (Е. Калинова) История на българската дипломация 1878-1913 г. (Е. Стателова)
надявай се половината работи са натъкмени
Балканският Пакт: Договорът за създаването на съюза е подписан на 9 февруари 1934 г. от Турция, Гърция, Румъния и Югославия. Подписалите страни се съгласяват да прекратят териториалните си претенции, породени след Първата световна война, една към друга и към съседните им страни. Също така в случай на нападение от страна, която не е член на съюза, се предвижда оказване на помощ. Други страни в региона, които взимат участие в дипломатическите взаимоотношения, но отказват да подпишат документа са: Италия, Албания, БЪЛГАРИЯ, Унгария и СССР. Повечето от тези страни имат предимно претенции за териториална експанзия като загубили страни в Първата световна война.
Страхотно!!!
Дааа, истинската трагедия на Балканите е, че (почти) всички народи все някога сме били "велики" и сме владели "три морета". И със създаването на националните държави идват и желанията да сме "велики" отново. Ако трябва да търсим корена на нещастията, според мен те започват от междусъюзническата война.
@Leon Leonov Берлинският конгрес безспорно е национална трагедия. Но и той е от своя страна следствие от това, че не сме се освободили сами. И годините след Берлинския конгрес показват, че нещата са могли да се поправят от новата българска държава. Например независимостта и съединението.
@Plamen Nikolov Не отричам и това. Но не можем век и половина всичко да обясняваме с "международното положение".
Корена на нещастията са игрите и интересите на великите сили....
Историята се повтаря...
Тук казвам следното: За позицията на нашата държава в първата световна воина, напълно съм съгласен с вас! Да такава е! Но за позицията във втората, част съм навит за спор!
Страхотно видео, нещо интересно което би било хубаво да се спомене ,че САЩ (Удроу Уилсън) спасява България да не изчезне от картата на света след първата световна война. Ако не е тяхната намеса победителите са искали да си разпределят всички наши земи.
@Frujin Assen Лъжа ! Прочетете в т.2 от.стр.17 до стр.40 "История на външния държавен дълг на България...1919-1944", 2009 (изд. "Българска народна банка").
@Георги Паскалев Вярно е. Учи история - ще ти трябва.
Не е вярно българия пак щеше да е на картата, везависимо от Woodrou Willson. Америса никога не е била съдружник нито е помагала на българия. Америка има сово интереси, а не приятели. Да си го чувал някъде ?
Забрави да споменеш, че след войната през 1919 в България настава голям глад. САЩ се съгласяват да продадат брашно на завишени цени, НО само срещу злато (а не срещу валута предлагат се швейцарски франкове), така целия златен запас заминава за САЩ.
16:33 може ли някой да ми обясни как нашата страна има важна стратигическа локация?Много хубаво видео също!
@Petar ами ако политиката ни към русия не беше толкова хладна още след освобождението.
Много хубав въпрос. 1. На Балканите има два транспортни коридора: - Будапеща, Белград, София, Истанбул; - Будапеща, Белград, Скопие, Солун. 2. От военна гледна точка България не може да води война с една от съседните й страни. Пример - Междусъюзническата война
Започна се.кой е по.по най.една тема останала в историята от която не сме си взели поука.
Бихте ли направили видео с общата история на Дунавска България, Волжка България и Кара-булгар? Би било доста интересно. Причини за воюване на огромен народ помежду си. Битката на хазарите и Кара-булгар срещу Дунавска България и т. н.
@Георги Черешаров Георги.. Ами гледаш съм го, но е пречупено през тяхната призма, но фактът е, че има факт! Поради наличието на Интернет, вече нещата не могат да бъдат крити!
@Radoslav Petkov Как се казва и какво ти е мнението за него, ако си го гледал?
Руснаците вече направиха филм-паралел между Дунавските и Волжките българи, колко е верен не споря, но кутията на Пандора е отворена!
Благодаря!
Страхотно видео, глас, анализ. На фона на подобен анализ приказките за европейски ценности изглеждат толкова наивни.
Неутралитет за България във всички чужди военни конфликти - това е най важния съвет на българската история за всички българи пред бъдещите поколения
@Radoslav Petkov no, Bulgaria supports nato membership
Не, става мацка.... Дължим едни 50 милиарда и тре'е слушкаме...
No, we have to side with the west
мега добро представяне!
колкото сега избрахме да сме в нато и ес, толкова и тогава нещо сме избирали. Както е казано, убийството трябва да изглежда като самоубийство. Сам си го избрал, така ти харесва. Хитрата лисица умело си замита следите, а пак е тука, защото сме я "повикали " . След руско-турската война историята ни се прави от Англия и Германия . А на нас ни се дава правото да имаме илюзията, че правим сами нещо си.
Още не съм изгледал видеото и вече го лайквам
Много може да се напише, но да се запомни едно, важна е България и нейният интерес, били сме империя назад във времето, сега не ми се мисли... От нова българска история запомнете и се молете за това: От Черно море до Охрид и от Дунав до Бело море, направете си извод кой ни помогна и даде това и кйой ни го взе, даде ни го Германия на 3-я Райх и ни го взе болшевишка расия, повече думи на пазара, България над всичко, слава на жадуващичт Национализъм!!!
Ама "болшевишка расия" сама ли беше, или си имаше дружки (с които си подели следвоенна Европа), за които "разсеяно" и политкоректно забравяте?
Может быть, потому что они ненавидят Россию. Я так думаю. Лично мне 22 лет и я из Москвы. Я коренная москвичка, россиянка. Я родилась и выросла в Москве. Я верю в принципы Москвы и Кремля. Я работаю в полиции, и полностью поддерживаю нашу власть. Сила - в справедливости и правде. А правда на нашей стороне. Мы никому не угрожаем, мы защищаем Россию и свой народ! Это гордость - носить полицейскую форму и для меня большая честь служить своей Родине!
@Anton ZhivkovНе знам дали за друго става или не, като не я познавам, но на мен не ми и трябва, за друго все пак. Хубаво момиче е, а на мен това ми е напълно достатъчно. Аз с момичета за политика и история не говоря - само им доставям удоволствие в леглото. А ти, Олечка, пиши ми девушка. Няма да те разочаровам и ще останеш много доволна, давам ти дума.
@Камен Радев Тя за друго и не става
@Anton Zhivkov Брато, ама като я гледам е доста хубавка полицайка това рускинче и като и гледам клиповете направо си казвам, че бих прегрешал с нея, нищо че имам приятелка, хаха. Ах ако ми падне това рускинче много страстно ще я любя и по възможност да е с униформата мммм.....
@Оля Соловьёва Едно братство да е било с вас, каква лъжа. Братство не означава ние да слушаме вашите желания и да ги изпълняваме. Това направихме вече като сателит на СССР, не получихме нищо освен хубави думи и сега като протестираме и станахме наприятелски. Интересите на Русия от 1885 до 1945 беше да саботира България, как се очаква да ви мислим доброто като вашите лидери скриха важни събития, че хората да ви обичат.
16:35 не се споменава как Австрия изчезва от картата, а от Чехословакия остава само Словакия. Набляга се обаче, че съдбата на Европа „е предрешена седмица по-рано“ (16:47) Така „предрешаването“ изглежда като чисто подмятане. Ще има недоволни зрители така :)
@ Macedonia Македонија Александар Аристотел Вие сте от Аристотел нагоре :)
Страхотно видео!
Браво готино видео
Какво е станало с Чехия 🙀
Днес нещата са същите!
Не се учим от грешките даже днес
Чудесно видео, благодаря! Само можеше без музиката на заден фон, наслагването върху говора дразни.
Просто да е по тиха
Браво
Райхщатското и Лондонското споразумения показват какви претенции и ограничения ще има в/у новата държава на българите и Балканите като цяло....
Винаги сме на страната на губещите..
Каква е била алтернативата? Именно.
Разкажете малко повече за Борис - трети (произхода му, баща му, от къде е дошъл и защо?)
@Stilyconda99 Bueno... a pesar de nuestras discrepancias, me alegro de haber conversado contigo. Un saludo cordial
@Stilyconda99 Estimado señor, la Casa Real británica, la tal llamada Windsor, en realidad es la bien conocida casa de Sajonia-Koburgo-Gotha. Bien, pues... Preguntémosle, pues, a Su Majestad el Rey don Carlos III, si es sajón, koburgo o godo! Si es germano o británico! A ver qué le contesta.
@Anton Zhivkov people can have fluid and multiple identities, depending on their blood and citizenship, and yes boris can be from multiple countries depending on his blood. but he is both german and bulgarian for sure. i myself am bulgarian-british, one is my ethnicity and the other is my nationality. i have finnish and greek roots too. i was raised in the UK and feel british, being british is a nationality not an ethnicity so anyone can be british as long as they hold a passport. and i would prefer to be buried in bulgaria also alongside my grandparents.
@Anton Zhivkov fair enough, of course he can be seen as Bulgarian but German also.
Въпрос- Защо във залата където се е подписвал Ньойският договор е имало портрет на Император Балдуин?
Що... Са комплекса ри, но ние пак ще се върнем... И, тогава!
Много е хубаво
Направете видео Какво Ако България беше избрала Страната на Антантата
Ние сме били част от" антантата" от 1945 до 1989г не помниш ли? Дори и сега има силно френско турско и руско влияние на балканите! То се чува вижда дори усеща!
Ако то сАмо цапа и мирише лошо 😑👍
Това е много относително - можем само да гадаем.
Само, че в историята няма АКО... щеше да бъде доста по-добре, но едва ли щяхме да си върнем Македония и беломорието
Честити 100 хиляди абонати
На 1 Сеп.1939 започва войната между 2 (две) държави: Германо-Полската война. Световната война започва на 3 Септ.1939, когато 2 свтовни империи (Великобритания и Франция) се включват във войната !
Явно през вековете всичко се повтаря , само пластовете се наместват
Tako hoće car a ne narod.
За да се вкараме в поредната национална катастрофа...
Втория път не сме имали избор или е трябвало да бъдем с тях или те да ни превземат за да могат да отидат до гърция
Защо СССР ни обявява война като сме неутрални?Въпросът ми е риторичен но искам да разбера и какво знаете вие от история Бг.
@Ivan Ivanov Това просто не е малко познато, то просто не е вярно.
Интересно е да се отбележи че ние първо обявяваме война на Германия не СССР на нас и след това ние на Германия просто това е малко познато и първите битки между българи и германци е на български земи май около Марица но това се знае само от някои хора и то главно историци
@Daniel Enev Как можа толкова много глупости да на събереш на едно място? Има предостатъчно архиви които показват обратното на това което пишеш
Super e vsichko prekrasno
Французите прекаляват с Версайския мирен договор
@Daniel Enev, точно така е господин Енев...
@Daniel Enev, да, прав сте, но говорим за военни действия.
@Иво Димитров , не че нещо се меся, но Германия не окупира ли Моравия и Бохемия през 1938 година? До колкото съм чел тогава Германия извършва и аншлус на Австрия. 🙂
@Yoan Awramow да, така е.
Благодаря
2 пъти в съюз с Германия и срещу Русия... Дали третия път ще е на късмет? :D
Айде пак.
@Ульяна Орлова , за всички народи от Източна Европа е така, не само за Русия. :)
@Bravo как ни предават там цареше анархия и глад през 90те деца на улицата, старци гладуват, русия за съжаление бе слаба през 90те.
Не само България и СССР след краят на Втората Световна Война и тя също си увеличи своята територия това са територията на Финландия сега е автономна област към Русия и Калининград. За информация
@Daniel Enev, това го обясних преди малко на един господин.
@Georgi Popov , "СССР напада съгласно договора който имат с Хитлер. " - цитат. Най - накрая, нещо мъдро и умно. Русофобите наричат този дговор за ненападение между СССР и Германия - Пакт за приятелство, което е пълна липса на познания в сферата на историята. :)
@Georgi Popov не ми се први на много умен знаел къде били островите ми то и аз знам къде са и не ми бъди толкова наперен и снисходителен
@Георги Паскалев, недей говори глупости за география с мен аз знам къде се намират държавите на Източен Тимор и остров Гуам(който е под властта на САЩ,и е се води отделна държава този остров,а техният държавен глава е Президентът на САЩ). СССР напада съгласно договора който имат с Хитлер независимите държави от краят на Първата Световна Война Литва, Латвия и Естония и след това нападна и Финландия и там имат пирова победа и след краят на Втората Световна Война взима тяхната територия съгласно Парижкия мирен договор от 1947 година и в момента тази територия е автономна област към Русия. Първо научи географията и историята и тогава коментирай и не е срамно да питаш нещо по дадена тема, когато аз не знам нещо по дадена тема питам някой който знае или търся дадена информация по интернет. Тука в този платформа и съм научил много неща които не съм знаел.
Пич финландците се съгласяват с промените в територията и са на силен неутралитет след втв2 както трябва да са и сега ама не те управляват държавата си. А калининград е до литва и полша, виждал ли си карта на европа ? Зле си по география
Защото сме имали изгода от това и България е щяла да пребъде
Bulgaria joined the central powers in ww1 and the axis powers in ww2 because they wanted the hole region of Macedonia
Yes. We wanted the 1/3 of our people left outside our borders back.
Най лошото е,че бяхме под комунистическа диктатура и все още си плащаме безплатния обяд.
@Ульяна Орлова and what has he said that makes him simple? Bulgaria was under a communist dictatorship
Най-лошото е че си прост.
Дай да махнем границата между Македония и България ...
На никого няма да е изгодно това, освен за България и РСМ. Никой не иска силна и голяма България, особено Русия
За
Защото исторически почти винаги е на грешната страна!