Jsou pro nás jablka vůbec zdravá?
čas přidán 15. 08. 2022
Jak zahraniční, tak české testy dokazují, že jablka jsou jedno z nejkontaminovanějšího ovoce - bezpochyby v něm zůstávají zbytky pesticidů. Měli bychom se jablek bát? Na to se podíváme ve speciální odpovědně na vaše dotazy.
Sledujte nás na Facebooku 👉 bit.ly/SledujteNasFacebook
Roman Vaněk na Instagramu 👉 bit.ly/InstagramRomanaVanka
Petr Havlíček na Instagramu 👉 bit.ly/InstragramPetraHavlicka
Roman Vaněk na Twitteru 👉 bit.ly/TwitterRomanaVanka
Sledujte nás na Facebooku 👉 bit.ly/SledujteNasFacebook
Roman Vaněk na Instagramu 👉 bit.ly/InstagramRomanaVanka
Petr Havlíček na Instagramu 👉 bit.ly/InstragramPetraHavlicka
Roman Vaněk na Twitteru 👉 bit.ly/TwitterRomanaVanka
Komentáře
Zdravím Vás pánové... Jen na okraj, odvádíte skvělou práci. Prosím, mohli byste vytvořit video na Japonskou léčbu vodou. Myslím, že by to byl zajímavý díl.
Nejlepší jsou jablíčka z vlastní zahrady 🙏🏻
@kubatpav na subaru zahrádku a může pěstovat
@Helena Ševelová Třeba si nakonec budete moct pořídit i tu zahrádku😀 Jestli chcete dráždit, tak doporučuju jiné auto a ne Subaru 😀
@kubatpav: Vyssi divci.😎 Ja tu jen skadlim diskutera. Ale v tehle fazi zivota se mi dari. Uvidime kam se ten trend vyvine.👌
@Helena Ševelová Vy jste asi "vyšší třída", že? :-D
Tak zrovna u jablek bych "co největší žraní" nějak nepozorovala 🙂Problém je, že trh vychoval spotřebitele tak, že jakoukoli odchylku od normy považuje za vadu - jablka nejsou stejně velká, stejně vybarvená, souměrná, bez skvrn (rzivost například..). Jenže téhož spotřebitele nikdo neinformoval o tom, že jablko bez postřiků nebude "normované", občas i červivé.... ovšem jablka zdravá a příslušných odrůd mi vydrží ve sklípku přibližně do poloviny května. Bez řízené atmosféry ve velkoskladu a bez jakéhokoliv postřiku, Takže argument, že biojablka nevydrží tak dlouho není pravdivý. Každý majitel ovocného stromu ví, že musí ovoce sklízet podle zralosti a třídit je a ukládat jen ty nejlepší plody a ostatní zpracovat nebo zkrmit. Dnes už i venkovské děti mají raději jablka ze "supermárketu" přes to, že nemají chuť, ale "jsou krásné"...... teda pokud vůbec ty děti ovoce jí :-(
@Martin Černý možná by bylo nejdřív dobré definovat "nadměrná" :-) Neznám nikoho, kdo by jedl jablka a jablečné (například) přesnídávky ke každému jídlu během dne nebo místo příslušného jídla :-)
No v podstate nadmerna konzumace jablek existuje - v podstate vse ovocne je zaklad jablko a pak prichut toho neceho - tresnova presnidavka - obsahuje:jablecny zaklad + tresnovy extrakt no a jaka bude kontrola tech jablek na vyrobu... ja uz sem tak daleko,ze mam z jablek koprivku a mam ji i z produktu z nich tudiz z vetsiny veci na trhu...
svatá pravda paní Jano, jen bych ještě dodal dnes je to nějaké pomotané lide si raději koupí to samé co jim vyroste na zahradě. opravdu sem byl svědkem toho , že si lidé na vesnici raději koupí ovoce nebo zeleninu v obchodě a to co jim vyroste na zahradě nechají svému osudu. A s tím že nestříkané ovoce nevydrží bych nesouhlasil. Tedy raději bych uvedl informace na správnou míru. tedy že záleží na odrůdě jablek. Na zahradě nám dozrávají jablka ,která bez postřiku vydrží ve sklepě do června až července následujícího roku .Teda pouud je dříve nesníme, ale můžeme si dovolit ten luxus zapomenout na tyto jablka apak si jich všimnout v létě a sníst je protože jsou ještě neshnilá. O jakou odrůdu se jedná nevím.
Vaše videa jsou super! 👍 rád se na ně dívám... ale hrozně by mě zajímalo váš názor na účinky Vody s citronem.. určitě zajímavé téma... 😉
A s jedlou sodou..
Výborně. Viděl jsem to ten zmíněný test v pořadu A dost a od té doby jsem se zaměřil na bio jablka. Buď si je seženu v okolí nebo je kupuju běžně v supermarketu. Stojí 50-60kč za kilo, což je polovina krabičky cigaret anebo jedna točená plzeň. Věc priorit. Nejhůře v testech dopadly hrozny a rozinky a ty jsem od té doby nekoupil vůbec. Hned jsem si hrozny vysadil své, které už mi rodí. Je třeba se zaměřit na odrůdy, které není třeba stříkat a dávat jim potřebnou péči. Ještě bych dodal, že pesticidy nejdou umýt vodou, jak je zmiňováno ve videu. Nejvíce pesticidů z celého jablka je v okolí stopky, kde toho zateče ,,do ďolíku" při postřiku nejvíce.Tu část vykrojím a nikdy nejím. Nejsem žádný biošílenec, ale těch jedů je už kapku moc a je třeba aspoň to nejhorší z jídelníčku dostat pryč.
Ahoj, souhlasíme s českými lokálními farmáři, i když v některých případech se s těmi EKO lokálními farmáři pravidelně v brzkých ranních hodinách potkávám s obrovskými košíky ve frontě v Makru na pokladnách, což je ještě ta lepší zpráva..😂
Zboznujeme vase videa👍👍👍❤️❤️🇸🇰🇨🇭
Naj,naj, najchutnejšie jabĺčka z našej krásnej záhrady.A potom slivky, hrušky a všetko, čo je československé.🤗🤗🤗🍎🍐🍒🍓
Děkuji za pravdivé a rozumné řady.Jen jednu připomínku.Ani ovoce,ani zeleninu zemědělci "zatím" nevyrábějí, nýbrž pěstují.
jablka omývám v roztoku jedlé sody, vykrajuji okolí stopky, po dnešním dílu možná přejdu na bio
Pro mě jsou jablka zdravým zdrojem vlákniny a vitamínů(pokud na ně nemáme alergii),když mám na ně chuť sním jen 2 za den(po větším množství jakéhokoli ovoce ně pálila žáha - z dřívější zkušenosti).🍎
Super nápad s odpovědnou :)
Doma mám Jablone na záhrade a mám kľud takmer až do jari 😀
Máme na zahrádce asi 10 jabloní a nikdy sme je ničím nestříkali 😂 takže to nemusím řešit
@Daniel Gregor Dnes už není problém koupit odrůdy ovocných stromů, které se pěstovali před 100 lety.
@Daniel Gregor To nie je domnenka, nazyva sa to monokultura. Vsetko ide na zisk a zabuda sa na prirodzenu odolnost kedze priroda nie je jednotvarna. Nasledne odrod sice su efektivne v plodeni, atd., ale bez postrekov, atd. nie su schopne prezit. Je to problem aj v inych sektoroch, npr. vcelarstvo kde sa krizil jeden druh vciel pre ich vysoku efektivitu az sa vytvorila monokultura ktora ale neskor narazila na obrovsky problem v podobe odolnosti. Na druhu stranu, svet sa globalizuje, centralizuje do miest, atd. Nie je mozne uzivit tolko ludi bez efektivity. To by sme sa museli zacat vracat spat kde dedinky hrali svoju rolu v hospodarstve, dnes naopak upadaju vdaka stahovaniu do miest, atd. Je to komplikovany problem kde by sa doslovne musel menit celi system. Aj ked pri sucasnej situacii vo svete sa obavam ze nas to prinuti samo k tejto zmene a opat sa budeme musiet zacat spoliehat viac na seba, vlastny chov, pestovanie, atd.
Bohužel v dnešní době je obtížné sehnat nové sazenice, které by přirozeně odolávaly škůdcům je obtížné. Z vlastní zkušenosti ze dvou zahradnictví a třech soukromých sadařů jsem nenašel odrůdu, kterou by nebylo třeba ošetřovat alespoň dvakrát do roka. Dneska se šlechtí na rychlý růst a obávám se, že na odolnost se vzhledem k dostupnosti pesticidů zapomíná. Ale to nemám nijak podložené, je to jen má domněnka.
Jasně že jsou všude pesticidy, protože plno lidí by si nevzalo jablka se stroupky nebo s jinými chybami, jako třeba s malým červíčkem 😅 Lidi si raději vezmou ty krásná hladká, kulatá a červená. Je to naprosto normální. Je to škoda, ale je to tak.
Děkuji za video. Jen jedna věc, to je tak nutné nazývat pozůstatky pesticidů cizím slovem? Já tomu rozumím, ale bez iluzí, plno lidí ne. Nejsou žádný národní obrozenec, ale myslím, že to videu nepřispívá, ačkoli to zní odborněji. Jenomže jenom zní, informační hodnota je stejná a stejně přesná.
Souhlasím. Ještě, že mám vlastní bez chemie. Mám toho moc. Dříve fungovaly výkupy ovoce přímo od lidi. Ovšem tohle už se nevidí. Je to škoda, že se tohle nepodporuje. Je pravda, že jde udělat calvados nebo jablkovice ale není to tak vyhledávané jako jiné druhy ovoce.
jé já si taky chci kupovat ovoce přímo od lidí, v Praze ve farmářských obchodech toho moc nemají... zrovna jabka aspoň mají rodiče, tak se na ně těším, až budou zralý. Jinak zatím moc nevím, kde si kupovat dobrý ovoce.
Děkuji za potvrzení, že si své pocity a projevy v těle nevymýšlím :) Možná patřím mezi přecitlivělé jedince, které si na vše stěžují, ale pokaždé po konzumaci Golden Delicious jablek, Red Idared nebo nedej bože Red Delicious mi začne hrozně škrábat a svědět v krku. Když ho sním ještě na lačno, tak se přidá i nevolnost. Naše Jablka Jonagold jsou ještě v mezích, kdy se to jíst dá, ale ty ostatní z dovozu již nikoliv.
@Pepina Josefínská Nasbírané není ten správný výraz. Správně je nakradené. (I když někde to majitelé opravdu nesbírají a nechají to spadnout a shnít.)
Mam uplne to stejny jeste me svedej usi u toho taky z hrusek,svestek,nektarinek 🤕
Nejlepší je jablko si utrhnout někde venku, lepší než kupované, která jsou pěstována jen pro kšeft a prodávají se jen díky dokonalému vzhledu. Jablka za 30,-Czk za jedno kilo?ani náhodou, jablka i ořechy vše z přírody nasbírané při procházkách zadarmo
alergie mám to same u těchto druhu jablek a obecně přezralých českých...jediné jablko ktere snesu bez škrabani jsou naše česke lehce nedozralá
Zdravím, pokud je nějaká potravina (zde jablko) nevhodná např. k výrobě dětských přesnídávek, nemělo by to na prodávané potravině být uvedeno? Existuje na to v souvislosti s těmi limity nějaká norma nebo předpis? A je možné takto "nevyhovující" zboží bez upozornění spotřebitele prodávat? Děkuji.
Někde jsem četl, že když namočím jablka do octové vody minimálně na 30minut, tak se zbavím 90% vsech pesticidů. Je tohle také pravda?
To mě mrzí. Jablka jsou pro mě dost zásadní výživou. Když do sebe nedostanu jiné ovoce či zeleninu, jablka jsou bezpečná (nenadýmají) chutná a nemusím brát projimadla. Každý den jedno jablko střední až větší, to je pro mě zdravé zažívání a základní přísun vitamínů.
Mam otazku take - kdo urcuje ze je zeovna jablko superpotravina? Jaka je norma na to aby se surovina stala superpotravina? Moc diky
Řekl bych, že hlavně specialista na marketink...
Ďakujem.. veľmi zaujímavé 👋🌼
Opět hezké video, ale když budeme loupat, pak tedy přijdeme o ty bohaté vitamíny a pak se musíme "dopovat" umělými vitamíny... jak povídám...deprese číhá za rohem a ke svému "bio" rybízu se blížím s panceřovým brnění, aby náhodou nevybouchlo.. :-D
Lidi bio jablka nemusite kupovat, daji se natrhat na kazdem kroku. napriklad v Brne na stranske skale i na mnoha jinych mistech volne roste tolik jablek ze by ste tim zaplnili celej sklep
Nevím jak jste přišel na to, že jste ekoterorista? Za mě je ekoterorista "člověk" co se poutá chladícím věžím elektráren a myslí si, že větrné a solární elektrárny jsou eko.
Asi nejlepší definice ekoterorismu je současný Green Deal.
Ekoterorista je pro mě člověk, který zneužívá otázky ekologie a životního prostředí k terorizování svého okolí nepřiměřeným způsobem, tj. přilepí se k asfaltu na magistrále pod záminkou, že chce upozornit na problém toho či onoho.. Pro spoustu lidí je ale ekoterorista i člověk, který ostatním lidem svým spravedlivým snažením omezuje jejich absolutní svobodu, např. ochranou Národních parků
Mňa by zaujímalo čo uvedene pesticídy v jablkách spôsobujú z dlhodobého a krátkodobého hľadiska na zdravie človeka?
@Lukáš Lolek Jedavam dve jablka denne uz niekolko rokov, kupovane v obchode ako, nie bio, tak ma vase video ohladom jablk docela vydesilo. 🥺🥺
Tady vůbec nejde o jablka. Jde o pesticidy, které se používají všude - koktejlový efekt. A ano, třeba hormonální disbalanci zanalyzujete těžko, protože dnešní populace je na tom se zdravím obecně špatně.
Problém je, že s to tak uplně neví. Neví se jaké množství tebou jen projde a normálně ho vyloučíš, neví se jaké množství se v tobě uloží a neví se jaké množství jde třeba do krve... Četl jsem něco podobného i o umělých sladidlech. Že bez změny projde trávícím traktem jen asi 85%. Co se děje s tím zbytkem se přesně neví.
Sranda je že když "jedna strana" chtělo protlačit lokální výrobky do supermarketů lidé je pouze uráželi. Přitom chtěli cílit na potraviny které si umíme sami vypěstovat. A ne nejsem člen ani volič, ale i tak mě zklamalo že se ze všech stran hrnuly jen urážky tohoto návrhu, jen proto odkud ten návrh přišel.
Dobrý den, z tohoto videa je mi úzko. Jablka mám moc rád. Sám je i na svoji zahradě pěstují. Ale že kupovaná jsou takové svinstvo jsem nečekal.
@Stanislav Šmakal Pesticidy nestačí umýt vodou. To by jim z jablek ty postřiky opláchl první déšť. Každý pesticid v množství splňuje normu. Problém je ten počet, který není stanoven. Navíc se nezkoumají možné nové sloučeniny různých pesticidů.
@Stanislav Šmakal Opravdu zustavaji na slupce? Uvnitr jablka nejsou?
@Pavol Horvath presne tak
Zdravotné benefity jabĺk ďaleko prevyšujú riziká pesticídov na nich. Určite radšej jablko aj s pesticídom, než nejesť ovocie a jesť priemyselne spracované otraviny.
Tomu tak vsak neni :-)
snídat, či nesnídat? To je otázka na kterou bych rád znal odpověď. Ze všech stran na mě jde že snídaně je to nejhlavnější jídlo a základ a tak dále. Ale já mám odlišný názor že na ton tolik nesejde. Tak by mě zajímalo jak to je doopravdy.
Filipe, doporučujeme dnešní video. Možná v něm najdete odpovědi 🙂
@lukas84cz Ja to mam podobne. SIce sa stym nedusim ale tiez aspon 2 hodiny po prebudeni. Ja si nedokazem nachystat ani jedlo do prace. Lebo mi po ranu ked nemam na nic chut vadi uz len ta priprava.
Ja som roky počas školy neraňajkoval, a cítil som sa zdravo. Potom mi všetci začali hovoriť, že raňajky sú základ dňa, a že budem mať vredy....atď atď....tak som začal raňajkovať, aj keď som nepociťoval potrebu, a dokonca sa cítil zle a často aj unavený po raňajkách. No a konečný výsledok raňajok za pár rokov bol +20 kg. Takže posledný rok som zase začal raňajky vynechávať, a výsledok... -13kg. A znova sa cítim dobre. Rozhodol som sa neraňajkovať z viacerých dôvodov....vredy, ktoré používajú všetci ako argument, nie sú predsa dôsledkom neraňajkovania....však tisíce rokov ľudia žili bez nákupných centier, často nemali čo jesť, postili sa, jedli len, keď niečo ulovili, a preto najesť sa, a následne určitý aj čas aj hladovať, bol predsa prirodzený....a ľudstvo predsa prežilo. Raňajky základ dňa - to je iba marketing, aby obchodníci predali viac spracovaných jedál. Ďalší argument je dokázaný....ak medzi jedlami je čo najväčšia pauza, a hlavne medzi jedlami so sacharidmi, tak telo neprodukuje inzulín, a keď neprodukuje inzulín, tak spaľuje uložené tuky. Na druhej strane, čím viac jedál denne, a rôznych snackov medzi jedlami, tým viac telo produkuje inzulín, má konštantne vysokú hladinu inzulínu, v tomto prípade tuk iba ukladá, a priberá sa na váhe. Ja som skúšal postupne aj OMAD(one meal a day), a viem za seba povedať, že to funguje. Prestal som s tým, lebo som už klesal pod svoju ideálnu váhu a nebolo mi to zapotreby.
Máte rozbitou poličku :)
Baví mě ty lidi za sklem 🤣🤣
Milý Péťo...mohl by jste pravdivě odpovědět na otázku, kolik měsíčně utratíte za jídlo? (z ohledem na vaše preference)
Máme vlastní jabloně, ale jablka nejím. Je to potravina našich předků, kteří potřebovali hodně energie a zásoby na zimu. Obojí dnes odpadá a rvát do sebe mraky cukrů, co jsou v ovoci, obecně není potřeba. Stačí zelenina.
@JirkaK Zlin Sacharosa v kostce cukru a sacharosa v jablku je naprosto totožná sloučenina. Dnes k životu netřeba.
@Petr Davidov Nemá. V kostce cukru je fruktoza půl na půl s glukozou. V jablku je víc fruktozy. Navíc více vlákniny, která blokuje vstřebávání cukrů. Proto má jablko nízký glykemický index.
Pokud sníte jablka, tak Vám téměř nevyskočí krevní cukr. Pokud budete pít odštavněné ovoce, tak to je obrovská nálož cukr přímo do krve během pár minut. Osobně jsem si to vyzkoušel. A to jsem těch hrušek záměrně snědl tolik, že to běžně člověk nesní. Dvě bio jablka za den nejsou žádný problém. Problém je bílá mouka a sladkosti.
@Pavol Horvath Cukr (jakýkoli) je chemická sloučenina, která má stejné složení v kostce jako v jablku. Absolutně stejné. Rozdíl je v látkách kolem. Problém je, že zdravých lidí nám jaksi masivně ubývá.
Tak že ve finále jablka u silnice budou stokrát lepší než ty v krámech.
Neni silnice jako silnice.
Od té doby, co se na olovnatý benzín pouze lítá, a i to je silně na ústupu, bych docela souhlasil.
@pumelo1 A to dnes ani nejsou pohonné hmoty typu Super (plné olova aj.)... A ano jak říkáte, záleží na situaci... a jak říkáte... ono jak nám ekoteroristi se snaží říci, že jedině CO2 je špatně... ne CO2 je ten nejmenší problém co tu máme... Ale to je na debatu na spoustu a spoustu hodin. Sám to vidím jak se to mění teď ta krajina apod. než to bylo. Teď sí troufám tvrdit že ovoce co roste u kraje silnice kde není milion aut denně, je v podstatě "dá se říci bio." oproti tomu co roste někde v sadu s těma postřikama aj.
@Karl the Slavic wolf Já ji viděl někdy na konci 90tek a nedopadlo to nejhůře,záleží jak je silnice frekventovaná,jak daleko je strom a na kontaminaci půdy. Třeba takové ovocné stromy co jsou blízko polí jsou kontaminovány daleko více pesticidy. Ty srajdy jsou pak všude.
Studii jsem na to neviděl, možná jo možná ne :)... ono když si i vlastní plody (a znám takové) postříká 27 postřiky, aby to mělo "ty grády" - pak se nedivme, že nemá žížalky a jinou mikrobiotu v půdě ... a není půda pak schopná zadržet nic ani tu vodu apod... je to komplex, který je potřeba pochopit a co nejvíce se snažit o to aby tu zbylo i po nás... Současná půda je schopná zadržet jen polovinu (možná i méně) vody než před 100 lety :( --> z toho jsou pak problémy... ale více postřiků to nespraví
Pojezdíme na kole s batohem na zádech po vesnici okolo zdejších ovocných stromků, které stejně nikdo neobírá a máme tež až až ^^ Jen je třeba si ty stromky najít, ale tak i na to jsou už appky.
Petře, dnes už nestačí jablka jen omýt vodou, protože většina z nich je voskovaná tenkou vrstvou vosku, stačí přejet po jablku ostrou hranou nože a vosk tak seškrábat.
@Pavol Horvath Jsou jablka, který se schválně voskují. Dají se poznat, že se blejskaj jak psí kulky :D Tam je pak problém takový vosk odstranit, protože je ho tam fakt hodně.
Nie sú voskované. Ten "vosk" je prirodzená súčasť jablka. Aj domáce bio jablká ho majú. Samozrejme, rôzne odrody rôzne veľa.
@Nitronaut CZ to zas ne, jen jsem o tom nevěfěl 🙂
A můžete prozradit jména firem která pěstují jablka čistá?
Jenom technická otázka. BIO ovoce neobsahuje sledované pesticidy proto, že obsahuje pesticidy jiné, které se v těchto statistikách nesledují. Neznamená to ale, že tam žádné nejsou. Vaše vlastní slova, přeformulovaná z jiné epoizody. Omouvám se, nevím už ze které. Určitě je to bio řešení problému? Minulý týden jsem se procházel za místním bio vinohradem kolem kroutících se roháčů a dalších brouků skomírajících v agonii. Už bych si tu bobuli neutrhl a už vůbec nedal dítěti vedle mě. Mám o tom bio pochybnosti :( Vy ne?
Co jsem zatím viděl testy bio, vše bylo opravdu bio. Nemá cenu do toho zacházet až příliš. To by člověk musel přestat i dýchat, protože to co je ve vzduchu ve městech je taky slušný humus.
Bohužel na tom něco bude, protože jako alergik po větší zátěži např. na kole a konzumaci jablek mívám občas napuchlé oči a podrážděnou ústní sliznici. Je to trochu smutný obrázek. Bohužel i po konzumaci jablek z českých sadů, kde jsou chemicky ošetřena kvůli lepší skladovatelnosti též. O "bio" zemědělství mám ale svoje mínění. Myslím, že je to slušný podvod a způsob jak z naivních zákazníků posedlých "čistou" produkcí vytáhnout více peněz. Viz nepř. test másel, kde bio máslo jako nejdražší vykázalo nejhorší kvalitu a nejvíce škodlivin.
Ten test sice byl v listopadu ale né v loni ale z roku 2018 :) Jen pro info
Já ten test viděl a je to asi 3 roky zpátky. Byl v pořadu ,,A dost". Ještě hůře než jablka dopadly hrozny a rozinky.
@Ondřej Šimíček Jasný akorát že tohle lidi nemůžou vědět když toto video bylo vydané na yutub před pár dny. Né každý sleduje tyhle pořady
Tento konkrétní díl Rozumu v troubě byl vysílaný na Mall TV v roce 2019.
Pořad Rozum v troubě už je venku (na Streamu) pěkných pár let. Zde na CS-tv se teď jen nově reuploaduje. Tedy v době natáčení to byl skutečně minulý rok. :)
Dneska jsem si koupil sadu bio-skleniček, zítra si budu kupovat bio-telefon, protože v dosavadním mi dnes exla baterka (asi). Chcu tím říci, že ta předpona BIO občas slouží k navýšení ceny jakéhokoliv výrobku bez ohledu na to, jaký proces výroby byl použit. To, že si koupím BIO-jabluko ještě neznamená, že je BIO. Když vám dám sníst jabluko, nepoznáte, jestli je BIO nebo není. Pokud budu úzkostlivě vynechávat z jídelníčku úplně vše, co jen trochu škodí (a do té množiny se schová třeba i zmíněná neekologická doprava ovoce ze Španělska), zbydou mi čtyři potraviny, které budu pořád dokola točit? I zdravý životní styl končí smrtí. A za sebe si klidně vyberu život 70 let dlouhý naplněný všemi požitky než život 80 let dlouhý plný sebeomezování. V 80 letech už stejně člověk blbě vidí, slyší, zuby padaj, cestování už je namáhavé...
V testech bylo bio opravu bio. Úředníci po tom šlapou-je třeba vykázat nějakou činnost. V tomto případě ale chválihodnou.
toto je troll?
Rozdil je v BIO jablek (nejen u jablek) takový že se strikaji chemii v noci aby to nebylo vidět. (příplatek za práci v noci) proto je to samozřejmě dražší :-D
tyhle problémy bych chtěl mít fakt že jo.
"Bez zbytků rezidui" 🤣
Mě to nijak zvlášť nepřekvapuje, ale zajímalo by mě, proč zrovna jablka? Jinak nic proti biopotravinám, ale já se při zaslechnutí toho slova osypávám. Ne proto, že by na biopotravinách bylo něco v principu špatně, ale proto, že různým ekoteroristům (v tomto případě bez uvozovek, ergo to není osobní útok) se podařilo ten termín tak zprofanovat a zpolitizovat, že mi automaticky naskakuje asociace BIO= dotace= unijní penězovody= tunel= nebrat, i kdybych měl z jablek umývat Agent Orange tetrachlormethanem. A nejsem zdaleka sám, takových "ropáků ze zásady" je vcelku dost. Kam až se dá domrvit jinak dobrá myšlenka, to by jeden žasnul.
@Nemesi Glen Asi tak. Já jsem to tady nechtěl rozpatlávat, protože jsem měl pocit, že to je příliš agresivní, ale když už jste se k tomu dostal, tak si všimněme jedné drobnosti: Východiskem videa je test, jehož objektivitu bych těžko mohl zpochybňovat, kdyby nebyl nadepsaný palcovým titulkem, hlásajícím, že náklady hradil subjekt XXYYZZ (v tomto případě DNES, ale to je v podstatě fuk). Těžko si nevzpomenout na to přísloví o zpěvu něčí písně, protože jíš jeho chleba, že. Pro výzkumný ústav, tedy rozpočtovou organizaci, to nebude platit v takové míře, jako pro čistě komerční podniky, ale stejně. Proč tam ten titulek vůbec je, když přece šlo čistě o dobro lidstva?
@Petr Krytinář Bohuzial, je to pravda. Samozrejme nemozme hadzat kazdeho do jedneho vraca, no netreba sa nasledne cudovat ze ludia k tomu zacinaju pristupovat sketpicky ak sa z tychto zancie zacna robit byznis. Neplati to iba v tomto sketore ale aj inych. Rozne znacky ktore su mozete umiestnovat na svoj produkt aby bol luktrativnejsi, odcenenia, atd. Sam som to zazil ked som v tejto oblasti nieco malo riesil. Nie ze by vas produkt nemusel splnova absolutne nic pre ziskanie znacky, no casto nasledne su tam rozne poplatky ktore vas uprednostnuju pre ich ziskanie. Npr. si mozete dat reklamu do ich casopisu ktory vydavaju, samozrejme za slusnu sumicku a zrazu je vas produkt zaujimavy a dostane sa do finale pretoze akoze nestranna porota bude mat viac info o vasom produkte a bla, bla. :) Jednoducho sa aj z podobnych veci rychlo spravil byznis na zarabanie co uskodilo samotnemu zameru a pvoodnej myslienke.
@Loko II. NN, to je stejná logika, jako "deset let mě kopli do rozkroku pokaždé, když někdo řekl "Petře!". Od té doby si kryju koule, když mě někdo osloví jménem". Prostě zkušenost, kdy člověk zkrátka ví, že od určitých věcí/ situací/ subjektů se nic dobrého čekat nedá, jakkoli tenhle jeden konkrétní případ může být výjimka. Různým dotačním ku*vám se podařilo znechutit mi celou tu tématiku tak dokonale, že ji prostě vnímám negativně na úrovni konceptu. Jistě někde existuje biozemědělec, který na dotačním vemeni nevisí, třeba proto, že má svoje zásady. Takový člověk by podle mého názoru měl pojmy jako "EKO, "BIO", "Fair Trade" a podobně nenávidět ještě víc, protože větší medvědí službu, než různí "ekologové" a "propagátoři udržitelného rozvoje" mu neprokázali ani voliči ANO.
To je asi stejná logika, jakože jsem znal jednoho Petra, co byl hlupák, tak teď jsou všichni se jménem Petr hlupáci.
ja ziji od malicka v rodinnem dome a nikdy jsem s tim problem nemel zakladni prirodni hnojivo slepicinec kopriva a voda nechate to skvasit a je to
A což takto ovoce od silnice? Bylo by zajímavé udělat na ně také rozbor a porovnat s kupovanými..
@Giorgio Corleone Vlastně jo, když si sáhnu do svědomí, tak na nějaké mytí jsem příliš lenivý:)
@Jan Baxa to už dávno neplatí! :D
@martin procházka Tak, presne muj nazor. ty tzv. cinske polivky z kelimku/sacku...to budu zrat jenom v pripade valky. A jaky umyjes?!?...otres o kosulu, ci kalhoty, jako drive, zakousnes a jdes dal. Lidi jsou moc vyplaseni, delaji jako kdyby snedli kilo jablek denne a to po cely rok.
@martin procházka chce to hlavně myslet selským rozumem a politicky😁😁😁😁
@pumelo1 Děda dycky říkal: nejez to, je to samí olovo:) ale dnes již olovnatý benzín není, takže by to snad mělo být lepší a prach umyješ. Pořád si ale myslím, že lepší japko od silnice, než čínská polívka, nebo konzerva od Hamé.
Tak mě je to fuk, stejně mám na většinu ovoce včetně jablek alergii, takže to jíst nemohu. Přitom jako dítě jsem je mohl a jak si pošmáknul. To se týká i některé zeleniny. Takže zdraví mi půjde do háje a nedá se s tím nic dělat, jen se tomu vyhnout. Ani bych se nedivil, kdyby to způsobovaly ty zatracené pesticidy.
Je mi úplně jedno,jestli jsou v nich pesticidy,nebo ne,prostě mě po nich bolí břicho, tak je nežeru.
Jo palec nahoru za "ekoteroristou"
👍👍👍👍☘☘
Ano najlepšie su z vlastnej záhrady hadam nie???👌👍👏😉🙂😀
jabka nejim jenom paleny :D
Ale to bychom nesměli jíst nic! Ale,ne budeme se řídit podle ,,JuEsEj.
Potraviny musia spĺňať určité normy ak ich spĺňajú tak sú bezpečné, zdravé. Nebudem priplácať prakticky za nič. Stopové množstvá škodlivín alebo nič v zásade to isté.
@Pavol Horvath A to je prave to co ste sam napisal, co je to vlastne zdravost. Npr. uz len taka geografia, v roznych oblastiach ludia po starocia, tisic rocia jedli odlisny tip jedla podla prostredia a ich telo sa na prostredie adaptovalo. To co je pre nich viac zdrave, pre nas byt nemusi a naopak. Npr. najznamejsi pripad Aziatov a mlieka kde si europania vytvorili enzym aby dokazali konzumovat a tolerovat mlieko z domacich zvierat, atd.
@Mar Kar Viem veľmi dobre o čom píšem. Najviac úmrtí ľudí má na svedomí (v tomto poradí): veľa soli v strave, málo celozrnných obilnín v strave, nedostatok ovocia v strave, nedostatok orechov a semien v strave, nedostatok zeleniny. Strach z pesticídov je, v tomto kontexte, úplne nezmyselný. Čo je to zdravosť? Som ešte nepočul o takej veličine. Jediné, čo možno povedať je, či je niečo zdravšie ako niečo iné. Ovocie, hoc postriekané, je určite zdravšie, ako drvivá väčšina toho, čo ľudia štandardne do seba pchajú.
@Pavol Horvath pane, co vim tak se dela běžné vic nez 25 postriku rocne, a nikdo nezkouma koteilovy efekt. Da se mzna stanovit bezpečnost, ale jak stanovite zdravost? Ani BIO jablko vam nezaruci zdravost, vubec nemate tušení o cem píšete.
Po třech letech sledování jeho videí mne pan Havlíček zklamal... Osobně si myslím, že tzv. "ekoteroristé" jsou extrémisté, co neuvažují v kontextu, hledí jen na ekologii a nesledují nic, jsou slepí, často naivní a hloupí... Pokud se pan Havlíček sám označí tímto pojmem, vlastně tím povznáší ty skutečné "ekoteroristy"... V dnešní době je to vážné a toma a tohle, byť nenápadné, zastávání se jedné frakce je velmi nezodpovědné... Panu Havlíčku, zdravě ano, ale s rozumem...
Souhlas, to jak se popsal vůbec neodpovídá tomu pojmu jak jsem jej doposud chápal.
rýže je nejvíc toxický produkt v české kuchyni, přitom ji žereme :D
👍
Video je ze srpna 2022 - říkáte ve videu že test je z loňského roku, ale článek který zobrazujete je z roku 2018.... je to reupload nebo jen chyba? V zápětí říkáte že se testovalo 18 jablk, ale v článku je vidět že jich bylo 16.
Původní test byl v A dost a je asi 3 roky starý.
Jak je to se salatovou okurkou co koupim v retezci zabalenou v tom kondomu?
@Michal Maksa To isté, čo jablká - stačí umyť.
Dobrý den čas 2:20-2:25 říkate z lonskeho roku .Pokud umím počítat tak 20.11.2018 - tak toto video bylo točeno začatek 2019 ??? to je tři roky starý video uvedeno na trh 16.8.2022 . trošku meškaní . Jinak děkujem za inforamce .
Reuplod z mall televize, pokud chcete najdete tam stare díly všechny
jsou to reuploady starych videi z televize. neni to nic noveho:)
Jablka (ani jiné ovoce) neumývám. Považuju to za placebo. Aby mělo omývání smysl proti bakteriím/virům, musel bych ho umýt v dezinfekci. A chemii pod vodovodem neumyju víc, než to už udělal déšť přede mnou. A pokud i přes něj tam chemie nějaká zůstala, nejspíš už bude vpitá do samotného ovoce. Takže ok, omýt třeba od bláta, ale jinak? Co by mi to asi tak mohlo udělat?
Profesor Hričovský, ktorý teraz oslávil 90 povedal: Jedno jablko denne..
Můžu se zeptat, proč u testů jablek ve 2. minutě je zvýrazněno "na výrobu dětských přesnídávek nevhodné"? Víte jak se dělá přesnídávka? Jablka se vaří v hrnci za vysokých teplot, to se snad ty pesticidy zničí. Nebo je nezničí ani var?
Zhoršuje mlieko akné?
Pokud netrávíte dobře laktózu, tak je to pravděpodobné. Omezte chemii, cukr, bílou mouku a nejezte maso ve velkém.
@Martina F. Odkaz na tu studii o hormonech prosím...?
Ano, je na to studie. Jsou v tom hormony.
mě konkrétně ne. Ale mám vyzkoušené, že mi to zhoršuje cukr.
No jo, ale kdo chce jíst červivá jabka.
Mrzí mě, ze video staré 3 - 4 roky je vydáno teď 😏
... promiňte, ale ve 2:19 tvrdíte "... test, který vyšel v listopadu loňského roku...", přičemž citovaný článek je datován/zveřejněn 20.11. 2018...jak tomu rozumět?...
Že to video je 2 roky staré, čo nie je žiadne tajomstvo
Za komančů byly jablka sladký a dobrý jako med.Voněly pěkně, přišel převrat ty dovážený jabka a cokoli jinýho se zprominutím nedá žrráát. Celá zeměkoule je jeden pesticid prosákla chemií a hnusem od továren, fabrik, všechno se mění i lidský organismus. Na všechno si člověk zvykne. Ale proč zrovna jablka co jiné ovoce ! ! ! !
Kde máte Romana? 🥲
Už dva roky nenatáča :)
Já mám jen jednu otázku: Where Roman?
@Radola Gajda A nebo si budu psát co chci, bez rozmyslu nad tím co si o tom myslí random osoba na YT.
@Radola Gajda Tvoje slová si isto vezmem k srdcu, hneď vedľa motivačných citátov z cringe instagram účtov.
Proč listopad loňského roku je 2018? 2:20
Uhlíkovou stopu stovnavate s použitím pesticidů a chemicky vyrobených hnojiv? 🤦 Zrovna jabloně které spotřebují uhlík a uloží jej v pletivech a neumí vyfiltrovat rezidua ve slupce jsou krásný příklad. Na jednu stranu musím loupat česká jablka - o tom sám hovoříte a preferujete eko - a na straně druhé eko zavrhujete - kvůli argumentu úplně mimo téma (uhlíková stopa) Toto je dle mě nešťastné prezentování - i když uhlík je problém. Ale stále se bavíme o reziduich pesticidů, ne o uhlíkové stopě.
Jablká nestriekam.
mohu dýchat je to zdravé ? 🤣🤣🤣🤣
Není. dokud jste zdravý, nemusíte to řešit. Tak musíte ještě počkat. Pak se svěřte Mudrům a ti Vás dorazí.
Apple špatný jablko dobrý 😊
V listopadu lonskeho roku? To uz je 2019?
Ne nálepky "bio", ta zůstává, tam jde o způsob produkce, ale měla by existovat i nálepka "eko", tj. co nejmenší zátěž prostředí.
Ja uprednostnujem jablká z okolia elektrárne Chernobyl.
Prodám vilu v Černobylu. Značka: září
4:20 vepř !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak, pokud jsou pesticidy a hodnoty spatne - nema se to prodavat, ne? Takze cesta je i pres prisnejsi sankce a limity. Jak to ma clovek porad vsechno hlidat.
Konvenční a bio, je vůbec v dnešní době kdy je ovzduší, voda, půda kontaminovaná vším možným, co neprospívá moc životu tvrdit nebo porovnávat či uvádět, že je něco konvenční, tedy rozuměj pěstováno s podporou chemických produktů a bio, rozuměj pěstování bez chemických produktů takříkajíc necháno přírodě??? Sorry, kdo si to stále myslí je "blázen"...
no podle me kdo strizlive vyhodnoti vsechny informace o dnesnim svete,tak proste zjisti ze v dnesni dobe je idealni zit co nejvic kazdej den,proste nemyslel na duchod nesporit na duchod,kazdej den si uzit riskovat snazit si jakymklikv zpusobem vydelat hromadu penez a uzivat si,protoze neni nic horsiho nez dlouhej nudnej zivot,radsi se dozit 50let a umrit s tim ze sem si zivot poradne uzil a potom proste nemusite resit ani hovadiny typu co jite,protoze jste proste pripraveni umrit ale s pocitem ze sem se celej zivot neomezoval jak ted jouda co zil celej zivot zdrave a zabil ho kamion v kolone:D
Je mi 59. Věřte, že jsem rád, že jsem takhle divoce pořád nežil a že před sebou snad mám ještě dost let života.
Co to je za blbosť? Keď je niečo v tabuľke obsahu pesticidov na prvom mieste neznamená to že to je škodlivé... To je ako keby som zoradil ovocie podľa obsahu cukru a čo by boli na prvom mieste to by bolo nejedlé :-) wtf
V podstatě ano. Ovoce s největším obsahem cukru by někteří lidi měli jíst málo nebo vůbec.
Petře, jestli chceš být zdraví, tak přestaň kouřit....to napáchá v organismu, více škody, něž jedno navoskovaný jablko z Holandska...🙂
Výborné, takže všetci jedzme iba mäso a mlieko, lebo ovocie je jed. Čo tak trocha kontext. Uvedomujete si aj to, čo si ľudia z tohoto zoberú? Už aj tak v mojom okolí ľudia nejedia ovocie, lebo pesticidy. A tak jedia iba mäso 🤦 good job. Výhody jedenia ovocia sú vyššie ako nevýhody.
Bagatelizovať nahlad? Presne to je dnes zle pre ludi. Informacny pretlak a zmatok. V zasade suhlasim s tym co je vo videu, ale mam obavu o to, co z toho ludia vycitaju, ked nemaju na bio ovocie.. pre nich to vyznieva ako skor nejest. Lebo darmo sa okolo toho hovori, vyskum vravi ze je to jed, radsej nejest - to co z toho vyznieva pre bezneho cloveka. A v tomto ma veda tiez jasno, to nie je moje tvrdenie. Kazde ovocie je lepsie zjest ako nezjest.
@Marek Novák kvůli vám sem se na to podíval znovu😄vám doporučím totéž.. titulek je dán jiný než tvrdíte, téma hned na začátku taktéž. Doslova říká lepší bio protože.., a pokud ne-bio, tak je dobré když.. prostě fakta, informace, o to jde, ne jen slepě koukat co ti kdo nakáže - jist či nejíst.. náhledovka trochu zcestná to ano, ale kde není že.. hezký den.
Titulok je Jist ci nejsit. On vravi ze jist iba bio. Koľko ľudí má dnes na bio ovocie? Je to zámerne na hrane, aby to vzbudilo vášne a ľudia klikali. Čiže rozum tu jasne hovorí, zasadiť to do kontextu a nestrašiť ľudí jedovatými jablkami.
@Marek Novák o tom co píšete se přece už dávno bavíme a nikdo nemusí vysvětlovat, že máme dýchat a pít vodu. Jak říkají ve videu, trošku s rozumem..
Tak sa budeme bavit o tom, že dýchať vzduch je škodlivé? Lebo dnes už je. Aj voda má plasty a antikoncepciu a kadečo. Ide o to to zasadiť do kontextu. Jesť ovocie a zeleninu má viac benefitov ako ju nejesť kvôli pesticídom. A väčšinu ich dokážete umyť. O to mi išlo.
Jablka z černobylu jsou skutečně zdravotně nezávadná, ovšem ohryzek je třeba zakopat 3 metry pod zem:)
Máme jabloně, švestky, hrušky a vůbec všechno možné jako maliny, jahody, rajčata atd. Jen si teď říkám, jestli třeba nevadí i vápno (na stromy samozřejmě) 🤔
Podle toho kolik je všude mechů a lišejníků bych řekl, že vápnit nemůže být problém, ale jen vyrovnává kyselé deště.
👍
Slečna co chodí za oknem by také potřebovala jíst více jablek než hamburgrů.
To je placená antireklama na tento pořad.. :-)