Martin Vaculík se rozplývá nad novým BMW i5, kterému se podíval i pod sukni!

čas přidán 7. 12. 2023
Martin Vaculík si vzal na paškál nové BMW i5, které je prvním elektromobilem v historii modelové řady 5. Verze M60 s výkonem až 442 kilowattů je navíc až do příchodu ostrého M5 nejsilnější variantou v nabídce.
Dozvíme se jakým způsobem je řešena spolupráce obou motorů při jízdě zatáčkami. Nebude chybět ani obligátní pohled na podvozek na zvedáku. A jelikož je Martin také fandou vodních elektráren, tak se na závěr do jedné podíváme. Energii pro dnešní test totiž dodala jen a pouze voda. Víc bezemisní už Martinova jízda s BMW i5 snad ani být nemohla…
🌐 www.auto.cz/
/ auto.cz
/ auto.cz

Komentáře: 652

  • Martin Vaculík těmito recenzemi dělá pro elektromobilitu mnohem přínosnější osvětu, než všichni ostatní elektroautisti dohromady. Ti svou zaslepeností a jediným "správnonázorem" normální motoristy spíš popuzují a odrazují. Elektro by se mělo prosadit samo a postupně, ne tlačit to přes omezení a zákazy spalováků.

    • Jo souhlas, na druhou stranu bez tlaku na omezení spalováků by Evropské automobilky dopadly jak výrobce mobilů Nokia. Ty zaprděné přerostlé headquaters automobilek by nikdy do elektromobility tak masivně neinvestovali, protože by to mohlo být rizikové a každý si drží svůj flek. Zatím nás podstupně předbíhá Čína a budeme rádi, když se v EU udrží alespoň ty premiové automobilky. Jinak co tady píšu je názor i pana Vaculíka, řekl to v několika podcastech, že bez tlaku politiků by se ty rozjeté vlaky nikdy neotočily. Nejsem pro nařizování, na druhou stranu jsou spalovací motory skutečně přežitá a mrtvá technologie.

    • To jsou kecy. Spíš přiznejte, že to je způsobený čistě vaší zaujatostí, kde přece nějakej "jouda s elektromobilem" vás nebude přesvědčovat jak je jízdně násobně lepší než váš spalovák. Od Vaculíka si to díky jeho historii a renomé líbit necháte a přijmete to, ale od ostatních co tvrdili to samé samozřejmě ne. Do toho jim z vesela nadáváte du elektroautistů a podobný, až nakonec se jednoho krásnýho dne podíváte do zrcadla a zjistíte, že jedinej autista jste v tu dobu byl vy.

    • Ac patrim mezi ty, kterym momentalne vice vyhovuje z praktickych duvodu (alpska vesnice, kde je Subaru modla, zima, absence moznosti domaciho ci jineho rozumneho nabijeni) motor spalovaci (vyjma obcasne otravne zacpy, kdyz nam luftaci z Mnichova o vikendu ucpou silnici), tak se pod toto muzu podepsat. Pan Vaculik podava jeden rozumny argument za druhym a EV skeptika (prave kvuli zminene agresi ze strany neokomunistickych zapadnich vlad) ze me udelal cloveka, ktery by o tom pri vhodnem zazemi urcite uvazoval. Az budu mit vlastni barak, solary a Subaru bude mit vhodny elektromobil, tak asi tusim, jakou cestou jit.

  • Pane Vaculíku děkuji za opět skvělé a poučné video! Vždy když nové video s Vámi vyjde, mé srdce zaplesá, pokládám vše, na čem právě pracuji a jdu si video pustit. Manželka už ví, že jak se objevíte na obrazovce, nemá mě vyrušovat😂👍 Děkuji!🎉😊

  • Martin Vaculik,jediny automobilovy novinar,ktory vam zrecenzuje aj elektraren :DD

    • To máte pravdu :)))

  • Skvělé video o skvělém autě. Vaše videa jsou vždy nabitý informacemi, které se mnohdy jinde nedozvím. Super 👍

  • Super dil, to prekvapeni s elektrarnou bylo paradni!

  • Mám Vás moc rád. Díky za video. Jdu do levnějšího EV, ale filozofii mám stejnou. ❤❤

  • Další skvostné video. Až bude umělá inteligence dabovat pana Vaculíka do angličtiny, tak budete mít milión odběratelů. Dávám tomu 2 roky 🙂

    • Je to takový český carwow. Chtělo by to větší budget, více videí a více blbnout.

    • Martina za mna brzdi Autocz...mal by mat vlastny samostatny kanal a natacat na vlastnu päsť

    • Ak chceš viac blbnutia, tak si pozri Rasťa Chválu. Tam sa nedozvieš nič užitočné, len ako si týpek išiel s požičaným autom zablbnúť.

    • @@tafdiz Topgear aj carwow majú svoje ako aj Vaculík má svoje. Povedal by som že oni si navzájom nejdú do kapusty, každý má tú svoju stránku auta ktorú chce ukázať. Topgear je o blaznení a srande, carwow je o rýchlosti a praktickosti, vaculík je o technickej a užívateľskej stránke.

    • @@tafdiz mne najviac pripomina Doug Demura :D

  • Vinutí má proti magnetům (viz čas 5:25) ještě dvě celkem pěkné výhody: 1) Buzení magnety je konstantní. Pro trakční účely je ale lepší mít možnost buzení regulovat a to hlavně jej snižovat ve vyšších otáčkách. U synchronních motorů s magnety je nutné (velmi laicky řečeno) motor navíc napájet odbuzovacím proudem a tím roste spotřeba a klesá účinnost (a tedy i dojezd). 2) Magnety mají nižší provozní teploty. Neodymové mají provozní teplotu do cca 80 °C. Takže motor bez magnetů může mít mnohem vyšší dovolené provozní teploty a tedy i nižší nároky na chlazení.

    • Moc díky za tento technicky komentář.

    • Provozní teplota 80°C platí pro základní neodymové magnety. Jiné typu mají maximální provozní teplotu až 200 °C, viz "Různé typy a teplotní odolnost neodymových magnetů"

    • @@pavelblaha5243 Celý ten můj příspěvek byl značně zjednodušený. Neodymové magnety končí dokonce až na 230°C (řady VH/AH). Ale už zase nedosahují takového BHmax a vůbec už se tím zamotáváme do hlubin problematiky. Pro zjednodušení a nastínění problému jsem použil údaj základní (pokud mě paměť neklame i stále nejpoužívanější) teplotní třídy a možná chybně zamlčel zbývající "detaily". Ono i ten můj první bod by zasloužil více rozvést... Každopádně díky za dopřesnění, zvídavější čtenář takto zjistí více. :-)

    • A ještě jedna výhoda: Motor s permanentním vinutím na rotoru má nulový brzdný moment, pokud nechceme rekuperovat. Auto tak opravdu plachtí. Motor s permanentními magnety, i když po něm zrovna nic nechceme, stále trochu brzdí.

    • @@martinvaculik8718Stejnou "výhodu" má asynchronní motor, který se běžně dává na pohon předních kol a dozadu samozřejmě motor s permanentními magnety, nikoli nesmysl s el.buzením a uhlíkama. Motor s uhlíkama nasadí do auta výrobce leda, aby ušetřil na nákladech a pak oškubal zákazníka na servise.

  • Často jezdím rychle dálnice, za jak dlouho budu mít k dispozici pouze 127 kW? :)

  • "... s rodiči Trabantem." A dědečkův Gercen bylo jaké auto, prosím? Díky! ☺️

  • Ďakujem , za skvelé video

  • Zdravím. Nemáte náhodou představu co se stane když bych jel s elektroautem co má baterku v podlaze na ryby a chytl na nezpevněné cestě šutrem o spodek? Ne že bych neuměl jezdit v terénu ale stat se to může. Nezničím tim baterku?

    • Každé EV má od spodu zosilnenú podlahu. Inak táto otázka je skôr relevantnejšia pri spalovákoch, či kameň neprerazí olejovú vaňu.

    • Rozhodně si myslím, že nezničíte. Ale záleží na typu nárazu. Já jsem měl například hodně vážnou nehodu a baterka byla naprosto v pořádku. Kamarád měl nehodu, kdy ve 130 přejel pařez s narazem do baterky a vůbec nic se nestalo

  • Když mě kamrád poprvé vezl svou Teslou S, tak mi přesně takové předjetí ukázal, je to šílené a přiznám se, že to člověku ani neudělá moc dobře, to zrychlení je až fyzicky nepříjemné, ale efektivní to je. Děkuji za to varování, je mi jasné, že někteří lidé jsou takhle schopni hodně prasit, což je jedna z věcí kterých se s rozmachem E aut bojím - to zrychlení z 0-100 je tam lepší než u mnoha "supersportů" a svádí to k blbnutí.

    • Nebál bych se toho, ono to člověk zase tak často nedělá a žere to pneumatiky.

    • @@Flustickmp jojoj...a hlavně extrémní výkon si žádá extrémní dávky energie, tak to prostě je, takže parkrát si člověk zablbne a pak už stačí jen to vědomí, že "to tam v případě potřeby je" a spíš začne řešit úspornost, ať mu to dojede co nejdál "zadarmo" za el. z domácích solárů.

    • Potvrzuji. Mám jen Nissan Leaf ale i tak se manželce dělá při zrychlení špatně.

    • @@Flustickmp aha, to nejsem člověk. Já se toho ještě po dvou letech vlastnictví Tesly model S nenabažil

    • Ano. Všichni elektronadšenci tímhle argumentují. Pár dní dozadu jsem se koukal na video nějakého Tesla fandy, který točil video s nějako půjčenou tisícikoňovou Teslou a v podstatě celé video jen šlapal na plyn a zase brzdil. Jenže v praxi takhle nikdo nejezdí. Mě snad v životě nepředjel elektrovůz. Naopak všichni s těma Teslama jezdí po dálnici 110km/h, protože šetří baterku. Ono totiž u elektrovozů má jízdní styl mnohem větší dopad na spotřebu než u spalováku. Když blbnete se spalovákem a honíte to co to jde, tak máte třeba o polovinu větší spotřebu a holt místo 600km ujedete a nádrž jen 400km. Jenže když budete stejně dovádět s elektrikou, tak není problém mít 2x-3x větší spotřebu než při běžné jízdě a asi si dokážete představit, jak daleko dojede.

  • Výkon v TP se uváděl jinak, dnes se uvádí výkon myslím předního motoru - prostě je to jen číslo, podle toho, jak se rozhodne nějaký úředník. Maximální rychlost bude dána především maximálními otáčkami konkrétního elektromotoru ne?

    • Přesně, myslím že BMW jde cestou udávat výkony nižší, jelikož je jim jasné, že časem ta skvělá EU vymyslí regulace i na výkony EV. Třeba co se týče věku, stáří atp. Ono to samé je i v Japonsku. Kdy je státním "kodexem" dáno, kolik můžou mit auta max výkon, ale v reálu mají výkon daleko vyšší než v TP.

  • Skvele a velmi poucne video. krasne spracovane

  • Jak je prosím řešeno aby se frekvence enerátoru přifázovala i k veřejné k síti nevíte?

    • Včasný připojovanim a odpojovanim fází dle jejich sledu..

    • Normálně. Tu sekvenci zná každý student elektrotechniky...

    • @@MartinProavis Tak zajímalo mě jestli je tam frekvenční měnič nebo regulují otáčky generátoru co je na tom.

    • @@Honzik_S Je to běžný synchronní nebo asynchronní generátor. Turbínou se bez zatížení roztočí do synchronních otáček a při sesouhlasení fázového průběhu se sítí se sepne stykač a generátor se tím připojí k síti. Na turbínu se poté přivede plné množství vody. Otáčky se nijak neřídí, protože je generátor bržděn samotnou sítí. Malé asynchronní generátory se často rozjíždí připojením k síti jako motor a teprve poté se do turbíny pustí voda. Generátor se tím roztočí do nadsynchronních otáček a začne generovat proud. U moderních MVE řídí přifázování počítač a je tak plně automatické.

    • @@MartinProavisTak pak mi není jasné proč mám v síti spíš bordel a než čistý sinus.

  • Mně se líbila hláška Martina v jiném rozhovoru, že jezdil měsíc v elektromobilu, pak sednul do Octavie 2.0 TDI a chtělo se mu brečet. 😅

    • spise bych rekl, ze je to hlaska primo od Vas. Na Vasem kanale je to velice casta odpoved.

    • ​@@cubalakne řekl přímo p.Vaculik v rozhovoru

    • @@cubalak cs-tv.orgXgsUsKKbGrk

    • Jj, ta hnusná stará rozvrkočená Octavia, nebo jiné ICE auto co...to je peklo...to my, pokrokoví, co jezdíme v 1,5 mil autech, to je jíná slast a pohoda. Všichni by měli přijet, partně soskou, nebo vlakem, pro Enyaqa za 1,7, nebo třeba pro takový opel corsa e za 800k...prodat jejich družstevní byt a užívat si tu báseň. A smááát se, jak směřujeme k lepším zítřkům..hahaaa🤣

    • @@cubalak rozhovor s nejrychlejsitesla ... zmiňoval, že vždycky tyhle diesely hodnotil jako kultivované a skoro neslyšitelné ... dokud nevyzkoušel EV. Pak mu už každý spalovák přišel hlučný.

  • Takze toto je opravdu pro hornich 10tis. 3.3mil? To jako vazne?

    • Veď ale tu je reč o aute čo ma cez 600koni kedy si ľudia obyčajní kupovali BMW radu 5? Myslím nové. Cieľovou skupinou nebudú ľudia čo musia rozmýšľať ako vyziju s výplaty.

  • skvělá recenze. "Prosím šetřete řidiče spalovacích motorů"

  • uplne najsuper video. ale kolko je nabijačiek takto skonštruovaných?

  • Jinak věděl jsem, že elektromobily mají výrazný rozdíl mezi trvalým a špičkovým výkonem (vyzkoušeno v modelu S), ale tohle je už trochu extrém. Se 127 kW se nedá jet ani těch 250 km/h, byť samozřejmě by to byla jízda na 30 minut kvůli kapacitě baterie.

  • Zajímavé přirovnání vrcholného moderního auta s trabantem nebo škodou 120. Jen taková úsměvná úvaha. 😂

  • 😁😁😁🥰 Krááása děkuji

  • Hlavně děkujeme za objektivní informace o elektromobilitě. Ne všichni automobiloví novináři jsou na tom stejně , ale ty semele čas. Jenom je třeba tlačit n cenu nových aut pokud nebude rodinný elektromobil s dojezdem 400 km do 600.000 kč. tak se masově nerozšíří.

    • Věřte že dojezd nebude nikdy ani 300 km. Celá naše země se zbláznila a vše se chce řešit elektrifikací, která nemá logiku. Jenže “zelení a liberální vopičaci” nechtějí slyšet NE.

    • ​@@adamkucera4724 Dojezd je u větších elektroaut už dávno přes 400 km...

  • Super !!!

  • Martine super recenze! Díky moc

    • Těžko říct jetli to umí být i mírně přetáčivé neboť mám pocit slyšel jsem opak, každopádně tu n55 nebo co to máte, to máte hezké auto a hlavně lehké snad o tunu, čili taky nesouhlasím že v zatáčkách by ta m60 něco zmohla, obujte stejné pneumatiky a zajímalo by to určitě ani pana Vaculíka

    • @@jakubroszka1021 Jj máte pravdu, mám auto lehčí o tunu, než je tady tato elektrika, co vyzkoušel pan Vaculík. Tak by mě to taky zajímalo, jak se auto chová v zatáčkách.

    • ​@@tomasvaclavik8756jenomže to skoro nikdo nesrovnavá no, to je ten problém

  • Super video moc diky za info. To bych tesal do kamene petrolheadu 🤣🤣

  • Zachovám se jako petrolhead, to předjetí by šlo s 530 zrovna tak bezpečně, výhodu elektromobilu pro situaci nejde rozporovat, ale když má auto určitý výkon a řidič to alespoň trochu dobře načasuje , tak to jde. Řidič by měl koukat kolem sebe, což jistě víte, že zejména u nás mnozí nedělají a tím pádem si nikdy nezvyknou. Provozně ano, výkon umožní kompenzovat řidičské nedostatky, ale ty by tam od počátku neměly být. Může to znít pohrdavě, ale ten krásný výkon elektromobilů by se mnohým neměl dostat do ruky. Já bych řekl, že v předvedené situaci nemůže řidič ani omezit, bavíme se o jízdě v jízdních pruzích a až pak o předjíždění.

    • No tak zcela upřímě, nedokážu si představit takové předjetí třeba v mém bývalém autě, BMW M3 F80. Absolutně by M3 nestíhala na elektromobil. Když si vezmu, že elektromotor podá svůj maximální výkon za 100 ms zhruba, tak v té době by žádné jiné spalovací auto ani nedokázal podřídit. V praxi je to třeba vyzkoušet, budete opravdu hodně překvapený.

    • ​@@AkceleraceElectric Mám vyzkoušené, ale taky je v praxi třeba vyzkoušet, že se nepředjíždí jak tatar, že najedu za auto, zabrzdím na jeho rychlost, pak vybočím a pak až zrychluji, místo v ukázce bylo jako dělané na to, že si najedu v rychlosti, mám podřazeno a v moment, kdy mám jistý výhled, ještě přidávám a předjíždím, v opačném případě brzdím. Můj point byl v tom, že na to stačí auto s pěkným či jen rozumným výkonem, ne s nesmyslně velkým, výhodu konkrétního elektra v té pozici jsem nerozporoval.

    • ​@@frantiseksedivy5136 "Mám podřazeno"? Proč bych měl něco takového řešit panebože, furt kvedlat kvalty jen kvůli tomu, že čekám až nastane vhodná příležitost? "a v moment, kdy mám jistý výhled, ještě přidávám a předjíždím, v opačném případě brzdím." jistě, do doby než tomu před váma tam skočí zvíře a zadupne to a vy jste v něm, protože jste už rozjetej a nestihnete včas dobrzdit. Bože vy snad ani nevidíte, jak krkolomně ty vaše argumenty pro obhajobu spalováků znějí. Sorry ale žádnej spalovák se reakcí na plyn elektromobilu v životě nevyrovná a nějaké vaše co by kdyby a řidič má bejt předem připravenej nonstop předjíždět a najíždět, z toho už jen číší ta argumentační zoufalost.

    • @@czNemesis když čtu vaše vyjádření, tak vidím, že zoufalost je jen vaše, stejné principy platí pro jízdu jakýmkoliv i elektro autem (samozřejmě u elektra bez podřazování), vzdálenosti se upraví podle možnosti zrychlení a brzdění daného řidiče a vozu za daných podmínek, není to jen o předjíždění ale o všech jízdních úkonech, máte něco v plánu a víte, kde jsou hranice toho plánu a kdy je potřeba plán měnit na záložní, přehodnocovat podle situace, v předjetí vaši neznalost a neschopnost může kompenzovat vyšší výkon, který by vám nikdy neměl být svěřen, pokud jste nepochopil, jak to má fungovat. Jestli myslíte, že to jde zanedbat tím, že sednete do výkonného vozu, tak běžte psát závěť a hledat pojišťovnu, která takovou lehkomyslnost bude ochotna krýt, až vám to jednou nevyjde a způsobíte vážnou nehodu. O tom, že by se reakce spalovacího a elektrického pohonu měla rovnat jsem nikdy nemluvil, to je vaše téma ne moje. Pouze jsem poukázal, že v konkrétním místě stačil k předjetí vůz s rozumně vyšším výkonem v dobrých rukou, rozporovat jasnou výhodou výrazně výkonnějšího vozidla by bylo opravdu bláznivé a proto jsem to nedělal, jen jsem naznačil, jak má manévr předjetí správně vypadat, ve videu pro znázornění možností vozu bylo předjetí nejednou ukázáno jak vypadat v podstatě nikdy nemá, ale také šlo o simulované situace.

    • ​@@frantiseksedivy5136 ​ Snažíte se tu okecat fyzikální zákony nedokonalosti spalovacího motoru oproti instantní reakci u elektromobilu. A čím víc se snažíte, tim víc zoufalejc vypadáte. Jakože nějaké "suprové řidičské vlastnosti a předvídavost" kterou zajisté do plna oplýváte, vám instantní zátah elektromobilu vynahradí. Tak určitě.... je vidět že jste v životě v pořádném EV neseděl... Ještě mě zajímá, co je to ten "vůz s rozumně vyšším výkonem"? Manévr ve videu byl pro demonstraci výhod elektromobilu nad spalovákem naprosto v pořádku, vzhledem k tomu že docházelo k předjíždění ihned za levotočivou zatáčkou, jsou vaše teorie o správném předjetí více než zábavné. Ale k bezpečné praxi to má setsakra daleko.

  • super recenze na krásné auto... ❤️

  • Pane Vaculík. Věnujte se elektromobilům! Máte výborný pohled na věc se svými zkušenostmi z petro světa a opravdu tohle mi chybí při dnešních testech elektromobilů. Testují je lidi, kteří o autech neví zhola nic… jsou to lidi, které zajímá jen SW v autech a baterka. Ale ostatní věci absolutně přehlíží. Elektro je budoucnost a za pár let už se nic jiného kupovat nebude

  • Spousta dalších aut? Pane Vaculíku, dneska je veřejné nabíjení tak drahé, že kdykoliv přijedu ke stanici, jsem tam sám. To platilo tak možná před 5 lety, kdy to třeba u ČEZu bylo za tarif (a na pár místech zdarma) - to byly i sem tam fronty. 🙂

    • v Lovosicích je pořád plno. Aspoň na stojanech Tesly. Sám tam jsem leda někdy ve 2 ráno. Už se mi tam i stalo, že bylo tak plno, že jsem se musel na chvíli připojit na AC, které tam je zadarmo, a počkat až se jeden stojan Tesly uvolní.

  • Geniální, úžasný, budoucnost je krásná, ale zatím daleká.

  • Vsechno pekne, ale kde vezmou lide ty penize?

  • Když se podíváme zpět do 80. let minulého století, nemusíme jít až tak daleko, abychom se dostali k dnešním elektromobilům. Třeba taková Delta Lancia Integrale by tyto kopce zdolávala docela dobře už ve své době.

  • Je videt ze pan Vaculik se nesnazil pripojit Citigem ve Zdibech na D8 pri pulce baterky a -10 stupnich. Pak je vykon stejny na Fabie 1 HTP.

  • Celkem by mě zajímalo co Pan Vaculík říká na novou opel astru

  • Použití motorů s uhlíky je dosti kontroverzní, já osobně bych takovou z hlediska spolehlivosti problematickou část, vyžadující pravidelný servis v autě určitě nechtěl. Jak často je třeba dělat servisní údržbu této části? Má auto indikaci, že uhlíky je potřeba brzo vyměnit?

    • Tam jsou bezuhlikove motory, jako v nových vysavačích například.

    • @@jenik1337 Právě, že u tohoto auta nejsou bezuhlíkové motory, bylo to ve videu zmíněno, motor má místo obvyklých permanentních magnetů elektrické buzení rotoru. Proud pro toto buzení se do rotoru přenáší přes sběrač a právě pomocí uhlíků. Cena servisu uhlíků také byla zmíněna.

  • Skvele video o bmw a edukaci elektromobility👍👍👍

  • Díky za další fenomenální video, jen bych rád kdyby jste něco udělali se zvukem, pan vaculík mluví normálně ale já si musím hrozně zesilovat sluchátka.

  • Interier aj Exterier je ciste setrenie vyroby, oproti F10 a G30. Kvalita spracovania a interieru je pozadu a viacero prvkov chyba...

    • Tak BMW to neumí, podívejte se na elektro Mercedes - naprostá nádhera v interiéru.

  • Jste opravdu borec. Elektromobilitě fandím, ale je třeba říci že na výrobu té elektrárny padlo spousta CO2, takže bezemisní to určitě není. Mimochodem nevíte kde byly vyrobeny ty turbíny?

  • Tohle proste nema chybu ! :)

  • Škoda že se nezmínil kolik si řekne za kilowatu na nabíječce? Ale chápu, že když má člověk "ubohých" 3,2 mil. i na tak dost ošizené auto, tak cenu nabíjení řešit nebude.... Jinak pěkné video jako vždy. Díky

  • Jaká bude prodejní cena ojetiny po sedmi letech. 800.000 Kč ? Každá baterie je časem na vyhození. V případě rychlého dobíjení na ionity mnohem dříve.

    • Tak to samé bude platit u všech drahých aut, nehodě na pohon. Auto, které bude mít takový výkon, bude za těch pár let na vyhození nebo na generálku motoru. A já osobně vím, o čem mluvím. Měl jsem informaci ze servisu, že můj osmiválec musí vyměnit. Cena opravy i s prací by byla 1,4 milíonu korun.

    • ano baterie je časem na vyhození, (recyklaci ), jen ten čas bude daleko delší než se s oblibou u odpůrců prezentuje.. nebude to ani 4 roky, ani 8 ani 15.. bude to spíš 20 a více let.. 😉 nebojte..

    • po sedmi letech bude mít dost možná vyšší hodnotu, jak obdobná spalovací verze v původní pořizovací ceně.

    • ​@@AkceleraceElectricDobrý den, co to bylo za V8 na výměnu? Formule 1, Bugatti, nebo Rols? To je celkem pálka...

    • @@michaltesner7134 Audi R8. Milion motor a 400 tisíc práce

  • ešte jeden dôležitý faktor môžete spomínať p.Vaculík - že nám to neberie kyslík zo vzduchu

  • Pokud si ty auta budou lidé dobíjet z vlastních solárních elektráren, tak mi to dává celé smysl.

    • Jasně. Výroba solárních panelů je tak ekologická, ale likvidace nemožná. Solární panel není v žádném případě nic ekologického. 100 krát opakovaná lež se po 101 stane pravdou.

    • @@adamkucera4724 Však ti to vydrží 20 let - jeden solární panel. A pak se dá recyklovat. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde :D

  • U zmíněné vodní elektrárny by mne zajímalo, jestli je její energie určena výhradně pro nabíjení elektromobilů. Pokud ne, tuto energii v době nabíjení místo toho mohli využívat jiné domácnosti, které kvůli tomu v danou chvíli budou muset využívat energii např. z tep.elektráren.

    • Tak, udávaný výkon 3MW by teoreticky stačil na provoz 12 takových nabíječek. Je jasné, že nonstop 12 nabíječek současně nepojede, takže elektrárna pravděpodobně na elektrickou síť napojená bude, takže ano, energii by mohly využívat i jiné domácnosti. Nicméně, pokud tyto elektrárny obnovitelných zdrojů budou vznikat v důsledku potřeby nabíjení přibývajících elektromobilu, lze hovořit o tom, že tyto elektromobily přispívají ke snížení emisí CO2.

    • Samozřejmě, že je elektrárna v první řadě přifázována k síti a napájení nabíjecích stanic je pouze jejím vedlejším úkolem.

    • Pokud ta elektrárna vznikla v roce 2010 tak určitě ne kvůli nabíjení EV. To bude pouze její okrajová činnost.

    • Tak se zkuste zamyslet - stavěli vodní elektrárnu s tím že nebude napojená do sítě? Já teda nejsem nějaký skalní fanoušek EM, které jsou podle mě v tuto chvíli v plenkách, jejich ceny jsou astronomické a jejich přínos pro životní prostředí diskutabilní. Ale naprosto miluji tenhle whataboutismus fosiláků, "a odkud se ta elektřina bere", "a co rozvodná síť", a co tohle, a co tamto. Německo v tomhle docela pěkně udává směr tím, že tyto kolaterální problémy prostě řeší za pochodu. Odkud se bere elektřina? Z mixu zdrojů, který tlačíme k obnovitelnosti. Před 30 lety nikdo nevěřil že se Německo, industriální gigant, dostane na 30% spotřeby z obnovitelných zdrojů. Dnes tam jsou. Zatímco češi byli chytřejší a už na začátku viděli, že to přece prostě nepůjde. A tak je to se vším. Dřív nešlo spousta věcí, než někdo přišel na to, jak by to šlo. Samozřejmě je třeba uvažovat o způsobu užití vozu, když nutně potřebuji denně napendlovat 1000km a ještě u toho táhnout vlek tak asi EM nedává smysl, to nikdo nerozporuje. Ale když se podíváte na denní zácpy ráno do Prahy, tak si zkuste tipnout, jaké % z těch aut v té koloně denně nenajede víc než 150km. Zkuste si představit, že každé ráno by v Praze smrdělo o tisíc motorů míň.

  • Mám "jen" Nissan Leaf 40kWh ale v podstatě všechno co říkáte můžu jen potvrdit.

  • Co2 při stavbě te vodní elektrárny vůbec nevznikalo 😂 Hlavně to co2 neni nic hrozného , poletavej prach který na sebe váze opravdové škodliviny , ten se řeší dost méně

    • Souhlasím, bohužel ještě nejsme technologicky natolik vyspělí abychom dokázali postavit elektrárnu bez emisí

    • @@helfstajn4739 místo emisi by se mělo řešit ze jsou dnešní děti bez pohybu a bez slunce

    • @@myrinaa22lalala51 jak které, je mnoho dětí co sportuje a běhá po venku.

  • Skvele video ale zvuk pre dobre uši

  • Hezké video. Zajímavé, že KIA EV6, která stojí půlku tak do těch 80 procent nabije ne za 30 minut, ale za 18 minut (také papírově). Ne, nechci říkat, že je KIA lepší, samozřejmě má svý mouchy, ale i ta drahá špičková německá prémie některé (poměrně zásadní) věci nezvládá jako někým přehlížený Korejec.

  • K té elektřině je třeba si uvědomit, že co dodá elektrárna do nabíječky, to nedodá do sítě, kde to musí doplnit další zdroje, takže ve výsledku to úplně tak růžové nebude. ;-)

    • 1,6kwh ELEKTRICKEJ energie treba pre ťažbu,rafinacii, prepravu 1l benzínu.

    • Tak elektřina se narozdíl od ropy ale opravdu dá vyrobit "ze vzduchu". A my jí máme stále přebytek, stačí ji nedávat na burzu...

    • ​@@trionizationno ja som dokonca zachytil info, že ten 1.6 kwh je iba na rafinaciu, a ďalšiu energiu treba na ťažbu a prepravu. Tak, či onak, tento fakt treba pravidelne a každému komunikovať.

    • Pane Vaculíku vás je na psaní článků do časopisů dnes už škoda. Četl jsem vaše články rád, ale do videa se toho vejde víc a za kamerou vám to fakt jde. Jste naše kladivo na Slovensku konkurenci Rasto Chvala, Top speed a autožurnálu.😅 At se vám daří, ale i slovenským kolegům 😊

    • ​@@handznetÁno, dá sa vyrobiť aj zo vzduchu🙂 lenže pri takýchto zdrojoch sa tá energia vacsinou ukladá do bateriek - tie baterky majú nejakú životnosť a pokiaľ samotné baterky sa "zeleno" zlikvidovať nedajú.

  • Pane Vaculíku, dobrá recenze jako vždy, ale nechám si radši svoji M440i... 😉

  • V zatáčkách je většinou vždy plná čára nebo zákaz předjíždění takže i EV musí jet za tím dedkem..😊

    • S EV preskočíš dedka na 20m

  • p. Vaculík po Vašej recezncií má človek chuť utekať si to hneď kúpiť, to musím mať, kým ma neschladí tá cenovka :)

  • Pana Vaculika respektuji a jeho recenze a videa mam rad. Toto video mi prislo ovsem dosti jednostranne a navic zbytecne, protoze testu elektroaut za vice jak 3 mil. korun je na netu kazdy den novych deset. Vyhody vsichni zname, elektorauto si nikdo nekupuje aby zachranil planetu, ale aby mel okamzity kroutak a jeho vektorovani, tedy aby mohl jezdit svizne a pritom se u toho "nenadrel". Kdo chce snizit emise CO2, koupi si kolo nbo chodi pesky, idealne skoci z mostu. Kdo chce zachranit planetu, mel by zacit zlepsovat svet u sebe doma. Kazdopadne, trosku kontruktivne. Co casto novinari recenzujici elektroauta opominaji? cena> diky boji proti CO2 (a prisnym pozadavku na bezpecnost) auta zacinaji byt nedostupna pro vetsinu lidi. Elektromobily nezacinaji byt stejne drahe jako spalovaky nebo hybridy ne diky zvysovani efektivity vyroby, ale diky emisnim povolenkam jsou umele zdrazovana auta se spalovaky. Nebyt emisnich povolenek a CO2 omezenim, technika ve spalovaku by mohla byt o statisice levnejsi, vykonejsi a spolehlivejsi. To by pak ale elektroauta nemela u vetsiny lidi smysl. ukonceny vyvoj> vetsina automobilek se vykaslala na dalsi vyvoj spalovaku kvuli vyse uvedenemu a tak elektroauta zpusobuji, ze jeste treba 15 let po zakazu prodeje spalovaku budou jezdit auta se spalovacimi motory postavene na dnesnich technologiich. Jestli tohle je to co chceme, tak ok. prakticnost a dostupnost> moznost dobijet doma pokud zijete v byte, nebo dostupnost nabijecky, kdyz nejste z velkeho mesta, znamena pro masy lidi stopku. Ja najezdim 18 000 km rocne a podivam se na cerpaci stanici za mesic maximalne dvakrat. S elektroautem bych byl na dobijecce co 4-5 dni a pokazde cekal 30 minut. Navic kolem meho mista bydliste je to tragedie, co se tyce dobijeci infrastruktury. Pro lidi ve velkych mestech jeste ok. zdroje a ekologie> vyroba baterii spotrebuje docela dost energie a zdroju, ktere se zrovna nedostavaji z maticky Zeme snadno a ekologicky, nemluve o pracovnich podminkach tech nebozaku, co ony vzacne latky doluji. Podle ruznych zdroju se udava produkce CO2 pri vyrobe baterii na urovni emisi spalovaku, ktery odjezdi od 60-100 tisic km. To je vetsina dnesnich aut na ceste ke srotaku. spolehlivost a zivotnost> nova vlna elektroaut tu neni dlouho a neni jich zatim tolik, aby se dalo rict, jak to je se spolehlivosti a zivotnosti, tedy ukazovat na nizsi pocet dilu apod. je cista teorie. modnost> U stale vice lidi se z auta stava vice modni zalezitost nez prakticky nastroj, auta u nich zastaravaji ne technicky, ale moralne, jako to uz dlouho vidime napr. u mobilu. Vyrobci tomu napomahaji a predhaneji se v blbinchach jako jsou obrazovky, elektricke vsechno apod., coz jenom auta prodrazuje, komplikuje a casto snizuje spolehlivost a pridava jenom na egu majitele, ale jsou k nicemu. Zaver Jestli si nekdo mysli, ze cilem je nahradit auto se spalovaky elektroauty jedna k jedne, tak je dost naivni. Vse vyse uvedene (cena, prakticnost a dostupnost, zdroje a infrastrukrura) a opousteni segmentu malych vozu vetsinou evropsych automobilek podle meho napovida, ze cim dal mene lidi si bude moci dovolit nove auto, takze dojezdi to co maji a pak hura do hromadne dopravy. Uz ted se casto nevyplati nove auto kupovat, stale vice lidi voli operaky a pronajmy, protoze nejsou blbi a vidi kam to cele smeruje. A ted trocha konspirace: Nejde o ekologii, ale o omezeni aut pro normalni lidi a volne cesty pro tech 5-10% lepsolidi, co jim proste vadi, ze sdili cesty s nejakym Lojzou z vidlakova. Nepripadaji si uz jako slechta, tak je treba plebs vratit kam patri.

    • Kde bolo tam bolo ked davno pan Vaculik robil recenzie a nie reklamy. Poslite mi link kedy nejake auto potiadne skritizoval.

    • Nema smysl se zde rozcilovat. Elektro auto ano, ale NE na baterie🙈 Totalni nesmysl... Vite proc vyrobci dnes uz dale nevyviji spalovaky? No protoze to na provoz se syntetickymi palivy takto bude stacit na dalsich xxxlet...

    • @@C0R0NAH Volby v Taliansku a Holandsku ukazali, ze sa nic nemenne este nerozhodlo.

    • @@josselenovese3639jaké reklamy? V čem je to reklama? Popsal špičkové vlastnosti elektromobilů. Zkuste se podívat sám do sebe a upřímně si odpovězte, jestli to náhodou není jen zástupný problém? Jestli si nemyslíte, že je to reklama jen proto, že se jedná o elektromobil.

    • Já sice rozumím vašemu názoru, ale rozhodně to poslední je nesmysl. Elektromobil je právě něco, co lidem umožní tu svobodu přepravy. Bude daleko levnější. A u toho odstavce s těmi zdroji a dětskou prací, zkuste se podívat, kolik kobaltu je nutné vytěžit pro proces Odsiřování nafty. Takže by se dalo říci, že nejvíce krve mají na svých rukou lidé, kteří jezdí naftovými vozy.

  • Vodní elektrárna je připojená do sítě a když vy z té sítě uberete, tak se musí doplnit jinou elektrárnou a to třeba uhelnou, takže jste CO2 neušetřili.

    • důležité je lidi navést k elektromobilitě to je podstatný a správný 😉

    • Jenže ono se to dělá předčasně a násilně. Technologie těžby bateriových surovin je tragicky zaostalá a zpracování hornin nepřiměřeně neekologické. Spalováky jsou pro naprostou většinu uživatelů ekologičtější. Navíc je kvůli zeleným debilům zničená ekonomika a konkurenceschopnost státu.@@veronikatyjedenechtoho7405

    • Ale ušetřili, pochopitelně v porovnání když by jeli autem se spalovacím motoem.

    • Neušetřili. Jste klasický zmanipulovaný ovčan co nic neumí spočítat a věří všemu. @@pavelblaha5243

    • @@zts9383 Volvo vydalo pěknou analýzu, kde srovnali výrobu EV vs spalovacího vozu stejné kategorie. EVečko muselo najet kolem 70k km, aby se dostalo na "nulové emise" ze své výroby. Dokud někdo nevymyslí jadernou fúzi, tak ekologická jízda s EV neexistuje a to ani v případě, že si to doma někdo nabíjí z FVE, protože ty panely taky musel někdo vyrobit a materiál předtím vydolovat. Je to prostě uzavřený kruh. Já EVčka nikomu neberu. Jen mě s€re to, že je to vnucováno silou. Už jen ta naivní představa, že se v EU bude jezdit jen na elektřinu je totálně mimo. V celé EU je asi 250mio osobních vozidel a z toho jednotky miliónů jsou EVčka. Možná by se měl někdo podívat do Anglie, jaké problémy tam nyní mají s veřejnými nabíječkami a to je jen začátek.

  • Ta modelová situce, kdy jede vozidlo krokem vedle předjížděného auta a pak vystřelí dopředu, když za ním dobrzdím je zcela tipická pro řidiče BMW :-D

  • Opět skvělá práce pana Vaculíka, ale přiznám se, že cokoliv na téma “elektro” mě pořád ještě tahá za uši… Radši M5!

    • Tak já znám majitele M5 competition, který se zbavil svého auta a je nadšený právě z EV. Elektromobil má svůj charakter a nádhernou duši. Je to prostě auto pro zážitek z jízdy

    • @@C0R0NAH tak mám to na svém kanále rozhovor s tímto člověkem. Takže tam se můžete podívat jestli ho hodil ze sráží.

    • @@C0R0NAH jasně. Já jsem spalováky miloval. Mazlil se s nimi. Byl to můj život.

    • @@AkceleraceElectric naprostý souhlas. Jen jaksi málokdo zmiňuje, že je to JINÝ zážitek z jízdy. Ne horší nebo lepší. Jiný. Nechce se mi věřit, že zrovna pro Vás by bylo tak těžké pochopit, že jsou lidé, kteří třeba kvalifikovaně preferují ten neelektrický zážitek. Případně stojí o šanci si vybrat typ zážitku dle své aktuální nálady.

    • @@danielondrejmujautosvet8323 říkám něco jiného? Všude a vždy říkám, ze je mi úplně u prdele, s kým kdo jezdí. Ať si každý vybere podle sebe.

  • 10:50 no já to nevím, u spalovaku stačí nejet na 6 ale podřadit

    • Ano a to bere právě čas a tím i prodlužuje potřebnou dráhu pro předjetí.

  • To váží skoro jako avia furgon. Zhovadilost.

    • A čemu to vadí?

    • Ničí to cesty jako náklaďáky. Dělá to velkou destrukční sílu při nehodě. Má to větší spotřebu a tím velkou ekologickou stopu. Prostě vyšší náklady pro všechny a ne jen pro majitele takového zhovadilého krámu. @@majsneruvburak8596

    • @@majsneruvburak8596 asi ku všetkému čo sa týka auta a všetkého okolo toho. Ale jak si elektrofanatik tak ti to nejdem rozpisovať.

    • @@simondurana7323 nejsem elektrofanatik ani spalovak fanatik. Hmostnost u nezavodniho auta nema smysl resit

    • 😱🙄🤦🏻‍♂️

  • Naprosto parádní video, vždy jsem byl proti elektromobilům, ale postupně se z nich stává naše budoucnost přesouvání.

    • Doporučuji na týden vyzkoušet. Jak řekl Martin Vaculík v jiném videu, po přesednutí do normálního naftového auta se mu chtělo brečet

  • Tak spousta komentářů je typicky Českých 😢😊

  • Pane Vaculíku, vy to umíte líp. To mě nebaví. Moc elektrické a digitální

    • Se špičkovou efektivitou a naprosto neskutečným zážitkem z jízdy.

    • Doufám, že ani nepoužíváte mobilni telefon nebo počítač, pěkně pevná linka a papír s tužkou. Fuj ty elektrické vymoženosti.

    • @@majsneruvburak8596ale jezdí lépe než autopopelnICE že 😃😃

    • @@veronikatyjedenechtoho7405předevčírem jsem obejdnal Teslu Model 3 LR. Dam ji šanci. Každopádně si vůbec nedokážu představit jezdit dlouhodobě v nějakém spalováku.

    • @@AkceleraceElectrictesim se na video 👀

  • Ja som skôr názoru, že pokiaľ sa človek nedokáže zaradiť na diaľnicu a nedokáže bezpečne predbiehať, nemal by mať oprávnenie. Pri predbiehaní Peugeotu vám kľudne mohol vyletieť petrolhead s 130 na tachometri na brzdách do vracáku a jedine sa môžte potom klepať po čele, že ste na ten bezpečný výhľad mali radšej počkať. Elektra mám moc rád. Konkrétne táto modelová situácia nebola ok

  • Pánovi odporúčam študovať a o tom, kto je a čo je autoritatívny režim a čo sa deje vo svete, tie jeho hlášky mi vadia, lebo ako odborník na autá je top, ale politický Fialov prívrženec, permanentný magnet od Číny je problém, radšej platiť tisíce za niečo menej nespolahlive ale nebyť závislý? Čína ide hore a pôjde, lebo presne takýto ľudia s takýmito názormi nechajú prevalcovat európsky trh niekym šikovnejším, niečím spoľahlivejším.... To je rozum

    • Tak Rusko třeba je teroristický režim. Jen úplná lidská bestie by mohla podporovat Putina.

    • Máte smutný život že? Krásné auto a vy jste schopný se v jednom komentáři počůrat a rozbrečet naráz.

    • Jde o recenzi na “vůz”, cožpak tam tedy dělá politická propaganda? Asi na objednání😵‍💫

  • Vaculíku, 400kW RS6 to předjede úplně stejně rychle 😀

  • Kdybych dneska bral tak desetinásobek toho, co reálně beru (teď mám pořád ještě nezanedbatelné desítky procent nad průměrnou mzdou), tak si to elektroauto za 3 mega třeba koupím taky, protože mi to nijak zásadně nezasáhne do rozpočtu. Zatím ale udržuju svá stará auta (roky výroby 1997-2006) v chodu, co nejdéle to půjde, protože momentálně nemám šanci si koupit ani nové auto se spalovákem (pomíjím, že v něm nechci ty povinné euronesmysly). To jsem udělal za svůj život jen jednou v roce 2003, kdy v bazarech byly po povodních samí utopenci, byl to nový Hyundai Getz 1.3 (prodal jsem ho po 11 letech a druhý majitel ho po dalších asi 7-8 letech provozu ekologicky zlikvidoval) a musel jsem si na něj půjčit, což je něco, co jsem tehdy udělal poprvé a doufám, že naposledy (nerad disponuji penězi, které nejsou moje, fakt nejsem zadlužovací typ, ale tenkrát po těch povodních mi to přišlo jako nejmenší zlo a auto jsem potřeboval). Naštěstí mě zhruba v polovině splácení vyhodili z práce s odstupným, z něhož jsem splatil naráz zbytek půjčky. Dneska sice beru 3,5× tolik co tenkrát, ale ta hodnota těch peněz je kdoví jestli stejná, spíš mi připadá, že nižší. Takže jako jo, proti elektroautům v zásadě nic nemám, až na to, že mě ještě nikdo nepřesvědčil o výhodnosti poměru cena/výkon. No, o kvalitách videí s mistrem Vaculíkem se nebudu zmiňovat, to nemá smysl, to by bylo nošení dříví do lesa :).

    • Nechci vám do toho házet vidle, ale ty “povinné euronesmysly“ má i vaše auto z roku 1997.

    • @@_A_D_A_M ePráskač třeba nemám ani v tom autě z r. 2006. Start-stop a další ani nemluvě.

    • @@WRAPUCH Jaký epráskač? Bavíme se snad o euronormách?

    • @@_A_D_A_M Ani ne. eCall je povinný v nových autech od 31.3.2018. Stop-start je asi tak nepovinný jako nebylo povinné očkování proti covidu, takže se mu taky vyhnout nelze. A tak dále. V mém starém autě z r. 1997 nebo 2001 třeba není ani DPF.

    • @@WRAPUCH Start stop taky beru jako kontroverzní. S filtrem pevných částic problém není, pokud si člověk ohlídá cenu jeho výměny. Ecall beru taky výhodu byť je pravda, že tu máme Apple Watch a iPhone a jejich detekci. Ale to stejné můžeme říct i o pásech. Věc, kterou taky nařídili, která zdražila auto a ještě k tomu se musíme poutat, akorát, že takhle to funguje už asi 50 let, takže to bylo už za mladí dnešních páprdů, tudíž je to naprosto v pořádku.

  • V dnešní době, kdy, už nám nepatří ani elektrárny viz cena. Obdivuji všechny eurohujery, kteří budou mít El koloběžku na celoživotní úvěr, jak jsou kratkozraci. EL ZELENÍ CURACI, TÁHNĚTE DO BRUSSELE !!!

    • Tipnu si. Volič SPD? iQ kolem 70?

    • @@AkceleraceElectric Tipnu si, zelený El Čurak YQ vypnuta pračka ?

    • @@milanzdrahal5691 Nešlo by to trochu slušnej? Já chápu, že když někdo na to mozkem nemá, tak nemůže být slušný. Logicky pochopitelně všichni voliči těch idiotů. Já se o ekologii nezajímám. Mně je úplně ukradená. Takže za dva roky jsem si koupil 4 elektro auta

    • @@AkceleraceElectric Ale vám El Debilum, už může být jedno co si o vás myslím, neee ??? Eu si vás přebere, kdo podporuje El hračky, je otrok FASSISTU, ale klidně si kup další...

    • @@milanzdrahal5691 už mě nebavíš.

  • Jakakoli dodatecna spotreba elektriny vyvola aktivaci tech poslednich zdroju elektriny v evropske propojene soustave (uhelnych nebo plynovych). Nerozhoduje, k cemu je to pripojeno (pokud to neni plne autonomni system). A take nerozhoduje energeticky mix ČR.

    • Přemýšlím, kolik terawatthodin elektřiny bychom ušetřily, kdyby se nedovážel a nevyráběl benzín a nafta. Půjdeš vezmu, že na 1 l benzínu připadá asi jeden a půl kilowatt hodiny elektřiny, která se musela s potřebovat při výrobě a distribuci.

    • @@AkceleraceElectricano, jinymi slovy kazdy km ujety v elektromobilu = elektrina z plynu nebo uhli namisto benzinu nebo nafty (a ano, kdybychom chteli byt presni tak do kalkulace patri i sekundarni uhlikova stopa pro vyrobu a dopravu vsech techto paliv - napr. vc. uniku metanu pri tezbe plynu)

    • víte co je zajímavé? Nabíjecí časy EV se kryjí s výrobní špičkou OZE.

    • @@jirizyka 1) o tom silne pochybuji 2) to nerozhoduje do te doby, dokud nemame excesivni oze vykon (zatim nastavalo ve velmi omezene mire) - tj i kdyby se to krylo se spickou oze, nic to nemeni na mem tvrzeni

  • Vaculíka zbožňuji a uznávám. Ale musím přiznat, že způsob jakým se zde zařazuje z připojovacího pruhu se mi vůbec nelíbí. To byla opravdu pěkná prasárna.

  • No super.. jen ten kameraman nechce moc běhat 🤭🤭

  • Tak jsem napsal špatně cenu, to byla asi bazarový. Našel jsem na netu cenu od 2 750 tis do 3 200 tisic. to je cena mého domu.

  • Ale, pánové, kdo z vás na to má? J. Paroubek. Můžu se rozplývat i nad dokonalostí raketoplánu. Ale....

  • Rikate jak akceleruje elektroauto…jenom ze tim je i Nissan Leaf a s tim to takova hitarada nebude. Ale je cenove dostupny to jo😄

  • Ve videu bylo řečeno několik výhod, ale nevšiml jsem si ani jedné nevýhody. Zřejmě záměrně. Je to totiž zjevně reklamní počin. Pro příklad dvě uvedu. 1. Elektromobil se oproti spalovacímu motoru EKOLOGICKY vyplatí po ujetí cca 150-200 tisíc kilometrů. To je holý fakt. A teď se zkuste zamyslet, kolik procent lidí tuhle vzdálenost třeba za 20 roků dosáhne. A druhé zamyšlení: vydrží akumulátory těch 20 roků nebo 200 tisíc kilometrů? Má cenu taková auta provozovat a kupovat, vzhledem k tomu že jsou 2-3x dražší než jejich neelekričtí sourozenci? 2. Vyplatí se EKONOMICKY? Tady stačí trochu počítat. Při spotřebě paliva 6l/100km při ceně 40kč/l dám za 100.000 ujetých km 240.000 Kč. Na svém autě, které mám 10 roků, je najeto 50.000 km. Za 20 roků tedy utratím za benzín oněch 240.000 Kč (+ cca 20.000 za výměny oleje). Pořizovací cena mého auta byla 400.000 Kč a v elektroverzi by byla 800.000. Opět je tu otázka, jestli to vůbec lze takto srovnávat, jestli těch 20 roků vydrží akumulátory. V obou případech se mi elektromobil nevyplatí. A to se nebavím o autě za 3.000.000. Kdo s i to koupí a hlásá jak je šetrný k životnímu prostředí a jak se mu ta investice za pár roků vrátí je bez pardónu MAGOR. Kdo si to koupí na machrování, je magor taky, ale to už je můj subjektivní pohled. Ale důležitá je ta masáž a propagace jak je to všechno ekologické a ekonomické, je důležité tyhle nesmysly dotovat a to jen proto, aby Čína mohla dolovat vzácné kovy a bohatnout na nás. Zatímco se "zbavujeme" závislosti na ropě, vytváříme si závislost na Čínských surovinách pro výrobu FVE a akumulátorů.

    • Jestli to chápu správně, tak pokud Martin Vaculík bude testovat BMW M5 competition, tak vždycky musí zmínit ekologickou zátěž takového auta a potom musí zmínit, kolik platu by bylo nutné k tomu, aby si i normální člověk koupil M5. Má to být tedy součást každého testu? Já mám pocit, že ekologie a ekonomika provozu nemá v testech aut co dělat. Recenzent má popsat jízdní vlastnosti, jak se to auto chová a případně elektromobilů jak se nabijí. To přesně Martin udělal.

    • @@AkceleraceElectric Proč se tedy (možná ne v každém, ale ve velké většině) testech aut zmiňuje krom jízdních vlastností i nízká/vysoká spotřeba paliva? To není ekologie a ekonomika provozu? Mimo to má videa o lidových vozech (tím nemyslím VW) a tam zmiňuje kdo si auto může koupit, že je pro "normální" lidi, atd. Zde neřekl, že je to auto pro zbohatlíky, kteří nevědí co s penězi. Nepsal jsem to konkrétně na BMW M5, ale byla to reakce na to, jak to auto vychvaluje a dělá z toho kdovíjaké superauto. A to se u elektromobilů děje v mnoha recenzích u mnoha recenzentů. Záměrně se nezmiňují ekologické dopady a ekonomická nevýhodnost koupě.

    • @@novicemar jenže ono to tak je. Prostě neexistuje skoro žádná relevantní nevýhoda. Jízdní pocit je diametrálně odlišný od čehokoliv spalovacího. Těžko se to vysvětluje, ale když si potom sednete zpátky do spalovacího auta, tak je to nepříjemný a odporný zážitek. Já chápu, že se zdá, že to přeháním, ale prostě je to tak. Jízda v elektromobilu je jako návyková droga. Těžko někdo bude hledat záměrně nějaké nevýhody, když to nemá žádné nevýhody. Myslím tím konkrétně jízdu. Narážel jsem na to proto, že když jsem na svém hlavním CS-tv kanále dělal testy Ferrari a Lamborghini, tak se nikdo neptal, proč nezmiňuji spotřebu a ekologičnost. V čem je rozdíl? Také to jsou auta pro zbohatlíky, jak píšete, i když mě toto slovo vyloženě dráždí. Když bych to vzal úplně upřímně, tak si myslím že lidi strašně nenávidí elektromobily. Vždycky to zabalí do věty, že nic proti elektromobilům nemají, ale vzadu je prostě skrytá nenávist a zášť. Naprosto negativní vlastnosti vůči špičkovému produktu.

    • @AkceleraceElectric Já vás chápu, ale ty pozitivní vlastnosti jsou pořád jen ty jízdní vlastnosti. U jiných aut se posuzuje více vlastností. Velikost kufru, výška podvozku, jak se do něj nasedá, místo pro nohy na zadních sedačkách, spotřeba... hodnotilo se to zde? Až bude EU hlásat, že musíme vyrábět elektroauta protože se v nich skvěle jezdí a perfektně předjíždí, ani nepípnu. Ale všichni je propagují/vyzdvihují právě kvůli té ekologii a ekonomii provozu, kterou bohužel postrádají. Mimochodem já svou nenávist vůči elektromobilům, solárním panelům, nesmyslným dotačním programům, atd. neskrývám. K těm supersportům: ty se vyrábí pro požitek z jízdy, to je úplně něco jiného. Tam se ekologie a ekonomie neřeší. Doufám, že už jsem vysvětlil o co mi jde.

    • @@AkceleraceElectric Nechápu co s tím furt všichni máte. Já jezdím i na elektriku, ale spalováky ve mě žádný odpor nebudí. Jízda na elektriku je taková nemastná, neslaná. Necítím u toho nic. Když pak mám sednout zpátky do spalováku, tak se na to těším.

  • Strejda v Pežotu 😀

  • Tentokrát jsem se na video nedodíval . Nezáživné . Dnes jen do první reklamy . Vlastně reklama na el.auta je od začátku i vaše video pane Vaculík. Jako Ano . u elektroauta není potřeba měnit olej,rozvody , řemeny ,řetězy a podobně . Akorát baterie za skoro milion po pár letech ,ale to je pouze maličkej detail.

  • Teda ten interiér je s předkem fakt hnus. Ty zakrytovaný ledvinky jsou děsný😢

  • Čo to je akože za výhodu, že elektromobil predbieha auto bezpečne? Keď budeme mať na cestách väčšinou EV, tak dynamicky bude zrýchlovať aj to auto, ktoré budeme chcieť predbehnúť. Čiže táto výhoda je hlúposť.

    • výhodou může být to, že na zelenou projede více aut. Ten rozjezd, nezaspání při řazení atp. způsobí větší propustnost dopravy.

    • @@jirizyka to je úplne otázne, či vyšší výkon auta bude spôsobovať plynulejšiu premávku

    • Nerozumím tomu příspěvku. Jak může auto, které předjíždím zrychlovat? To je podle zákona zakázáno.

    • @@marekonderko9105 nejde o vyšší výkon, ale o reakční dobu. A ta je u EV lepší. Není tam to "sešlápnout spojku, zařadit kvalt", ale ani "počkám chviličku až poodjede, ať mi to neskočí jemu do zad". EV se dokáže rozjet i 1km/h a v podstatě kopírovat pohyb toho auta před ním.

    • @@jirizyka Toto iste dosiahnes aj s hybridom, takze v tom pridanu hodnotu elektromobilu pri rozjazde nevidim.

  • To vaše EKO povídání o dobíjení z vodní elektrárny a nezatěžovaní sítě a nulových emisích má několik nedostatků. Ta vodní elektrárna je klasicky připojena do rozvodné sítě což znamená že její výkon je možné použít na provoz x indukčních desek na kterých by si lidé mohli uvařit jídlo, nebo by mohla ohřát teplou vodu nebo pohánět tepelné čerpadlo které bude vytápět bytové prostory a to vše s tzv. nulovými emisemi. Místo toho jste část výkonu této elektrárny použili k nabíjení toho vašeho přibližovadla takže v tu chvíli musela tento výkon nahradit ta "zlá" uhelná elektrárna která zajistila provoz těch indukčních desek, bojlerů a TČ takže žádná úspora emisí se v celku naší spotřeby, výroby elektřiny nekonala. Emise budeme snižovat ve chvíli kdy budeme snižovat spotřebu což nám umožní menší výrobu z uhelných elektráren tudíž menší emise.

  • hm, tady tvrdi ze BMW i5 M60 nedava smysl: cs-tv.org/tv/video-dpn3WkiQIPo.html

  • Muj deda mel moc krasnou zachovalou Skodu 100L v cervene barve. Auto uz neni. Mam ale fotku v pc na pamatku.

  • Video je super ,aj auto . No neporovnaval by som elektro za 3 mega s Felíciu..., a nehanil !!! uto s benzínovým V6- V8 čo zrýchľuju pod 4s. a dosahovali by úplne neporovnateľne rýchlosti ,nebyť el.obmedz., Osobné mi elektromobil nevadí ale takým to videom zhadzujete spaľovací motor a ten je momentálne na veľmi dobrej úrovne efektivity a ...! Vaše video s trebantom v stodole je to čo elektromobil nikdy ale že nikdy nezažije ! V podste som veľmi sklamaný z toho prístupu aký naberate ,ale že všetci novinári nie len vy ! Trh vozidiel má byť rozmanitý ale Vy pochovate spalovaky !

    • Já si myslím, že žádné benzínové auto nebude mít nikdy schopnosti elektromotorů. Vycházím z předpokladu, že plný výkon elektromobilu dostaneme za zhruba 100 ms. V té době ani nejlepší osmiválce nejsou schopni vytáhnout výkonové spektrum ani o 1000 otáček. Takže na tom iniciačním rozjezdu, bude vždycky elektromobil mít extrémně navrch. To by někdo musel vytvořit naprosto neskutečnou převodovku, která zrovna podřadí na ten nejnižší možný stupeň a bude mít stejnou reakční dobu jako moderní elektromotor. Prostě z principu technologií, spalovací motor nemá co nabídnout.

    • O Tom není pochýb ! RS6/ C63 / M5 ... Sú auta čo majú zvuk šmrnc ,každý nech si kúpi čo chce ,len ma prosím nechci presvedčiť že táto reportáž od p vaculik ,není jednostranná !? Iba som chcel podotknúť že tak jednostranne video sa robí za penieze ! Čo mi je veľmi ľúto ,nakoľko som rád sledoval jeho videá

    • @@petercech3927 To vůbec není pravda. Není to vůbec pro peníze, je to jeo přesvědčení. Věřím mu. Nabízel jsem mu při testech C63 / RS6 / M5C peníze a ne málo. Chtěl jsem, aby se technicky vyjdřil k těmto autům na mém kanále. Nabízel jsem mu 45 tisíc za pár testů. Za objektivitu a technické znalosti, ne jako úplatek. Nevzal si ani korunu a poslal mě tehdy do híje. Whatsapp konverzaci mám v telefonu. Problém je, že lidé mu přestávají věřit. Paradoxně za pravdu a za objektivitu. Je fakt těžké nemilovat elektromobily.

  • Automobilky maju velke zisky zo servisu spalovacich motorov(treba pravidelne menit olej filre rozvody atd.)vela veci sa pokazi,ktore treba vymenit.Ak by kazdy mal elektromobil,kde sa meni kabinovy filter a sem tam brzdy,tak ako si to automobilky vykompenzuju ?

    • budou dělat třeba traktory to je jedno i kdyby šicí stroje, prioritou je odklon od zahraniční ropy přeci a nikoli velký výplaty pár % zaměstnanců, kvůli nim se přeci nebudou blbě dělat schválně rozbíjející se servisující se automobily a Země točit na druhou stranu 😉

  • není to tak dávno co radil koupit konkrétní auto než ho zakážou a dnes by ho zakázal sám

  • Supr, ze ma elektroauto velikej kroutak jsem teda pochopil. O cem to teda bylo?

    • Však tam byla celá část o tom, že výhody el. pohonu jsou nejen velký krouťák, ale i vynikající jízdní vlastnosti a pohodlí.

    • Hlavně špičkové pohodlí a zážitek, který se vůbec nedá srovnat s čímkoliv spalovacím

    • @@AkceleraceElectricmam dotaz. Vy jste fanatik?

    • @@amwhatam431 já vycházím z toho, že fanatik je člověk, který neuznává jiné než své názory a podporuje to nějakou zvrácenou ideologii. Takže v tomto smyslu rozhodně nejsem fanatik, protože mně je zaprvé úplně ukradené kdo v čem jezdí a zadruhé jsem největším nepřítelem zákazu spalovacích motorů. Zastávám názor, že každý člověk by si měl vybrat podle svých preferenci. A ne že někdo bude nutit nějaký směr. Druhá věc je, že to, že elektromobil prostě je daleko lepší, než jakékoliv spalovací auto, to nemá s fanatismem nic společného. Jenom říkám fakta.

  • No, recenze hezká, ale otázka "nevyprodukování ani gramu CO2"... to je pro mně silně filozofická úvaha. Já tvrdím že tu "nulu" můžeme počítat jedině tehdy, když budeme nabíjet ze zdroje který NIJAK NEMŮŽE být připojen/dodávat elektrickou energii do veřejné rozvodné sítě. POKUD do této sítě připojený je (je tzv. sesynchronizovaný) pak sice ano, energie která třeba nabíjela daný EV nebyla vyrobena pomocí fosilních paliv, jenže tím pádem nemohla být dodána do sítě (spotřeboval jsem ji) a spotřebu jiného spotřebiče musel pokrýt jiný zdroj, s podílem fosilní produkce odpovídajícím (či mírně převyšujícím, já jsem odebral částečně jeden "čistý zdroj") celostátní "energetický mix"... Anebo si to můžeme taky říct jednodušejí, elektrony nejsou ani zelené ani hnědé, a o CO2 produkci rozhoduje národní mix, ne to kde jsem zrovna připojený (pokud to není náhodou nějaký čistě ostrovní systém, kterých je minimum).

    • P.S. ještě směšnější by bylo tvrdit "já topím zelenou elektřinou z FVE kdežto k sousedovi teče proud z Chvaletic...

  • Tie reklamy na elektromobily by sa mohli dat robit aj menej okato. Ale chapem...

  • Až tu elektriku budeme mít opravdu nuceně všichni tak jsem zvědav jak to bude ekologické až ty elektrárny nebudou stíhat a to se nebavím kam všechny ty baterky z Evropy a rovnou z celého světa 😂 budete dávat to pak bude ekologie kdo ví třeba s tím půjdou hnojit pole 😂nevím teď to chápu je to pěkný, ale až časem bude jenom to tak nevím nevím

  • 😊

  • 3,2 mil Kč je asi to vse co člověk potřebuje vědět a to proč bmw uz bude bojovat jen o luxusní market!

    • Ono nějaké spalovací BMW v této kategorii je levné?

    • @@majsneruvburak8596 On doufal, že si ho koupí za 20 let, jako se dnes kupují E36. Sorry, BMW jsou skvělá auta, ale kvůli lidem, co si vozí zadek "ve stejné značce", tak přecházím buď na Teslu S nebo Porsche Taycan. U těch ani v levnějších modelech nejezdí takový párci, co by mi dělali ostudu, že máme něco společného.

  • Pneumatiky a vse je stejně z ropy :D stejně tak to auto který každým km potřebujete. Neekologictejsi je dojezdu auto do smrti :D

  • Servo na dovírání dveří BMW 5 nemá. Právě to řeším a je to opravdu velmi nepříjemné. Dveřmi se musí mlátit jak ve škodovce 105 a už několikrát se auto kvůli tomu že dveře spolujezdce se nedovřeli nezamklo.

  • Kroužek mladých elektrotechniků🤣👍

  • Nejčastější věta před smrtí českých okreskových "závodníků": Toho ještě stihnu předjet, vždyť mám elektro 😁

    • Možná v budoucnosti, zatím to zvládají řidiči normálních golfů :)

    • Mám pocit, že řidiči elektromobilů jsou spíše umírněný. Ale ten obrovský nástup kroutícího momentu a okamžitě že ta reakce na plyn je samozřejmě hodně lákavá

    • Na motorce mám nástup výkonu ještě větší než kdejaké elektro a navíc jsem prťavý proti autu. Jak Vaculík říkal největší problém je, že řidiči nečekají, že je v tom úseku bude někdo předjíždět a vyděsí je to. Jinak samotné předjíždění s brutálním zrychlením je bezpečné.

    • @@jakub83967 už z principu to není možné.

  • Neviem či je bezpečné take rýchle zrýchlenie, ked ich bude veľa takýchto rýchlych aut to len bude nehôd.

    • Je to důležitá součást aktivní bezpečnosti. Naprosto špičkové reakce na plyn, které nikde jinde člověk nezažije. Ano v elektromobilu musíte myslet za ostatní. Protože oni nejsou schopni si uvědomit, jak rychle se přiblížíte. A je úplně jedno, jestli to má 600 koní nebo polovinu.

  • Strasnej najezd ve Strasnicich 😆

  • Dobrý den, Proč srovnáváte i5 s Trabantem a Felicií? V dané době auta této cenové kategorie přeci existovala a byla dostatečně výkonná. Naopak stejně dostupný elektromobil v kategorii Felicia by dnes vypadal jak? ElBlesk Pony nebo jiná škatulka bez výbavy a výkonu? To je opravdu nepoužitelná alternativa... Srovnáváte hrušky s jablkama.

    • Podle mě se může srovnávat cokoliv čímkoliv. Je to prostě jen odraz toho, kam se vyvinula technologie a průmysl.

  • To abych si pres barakem nechal postavit vodni elektrarnu

    • stačí fotovoltaika ...

    • Když Martin testoval BMW i7, tak si dával na pumpě vajíčka. Od té doby všichni si musí dávat vajíčka při nabíjení. Teď na čerpala energii z malé vodní elektrárny. Takže všichni si musí postavit malou vodní elektrárnu. To dává logiku ne?